aktualizováno: 30.12.2009 06:26:19
Team McLaren Mercedes |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
DomůTeam McLaren MercedesJezdciTabulka jezdců a pohár konstruktérůStartovní listiny od roku 2005Výsledkový servisOkruhy 2008Kalendář 2008Mika Häkkinen-pohledy do historieSafety Car a jeho využití v F1Mistři světa 1950-2006Nová pravidla 2008Všeobecná pravidla - BlueBoard.cz Anketa --> |
Charakteristika okruhu:
|
Oficiální webové stránky: |
Začátek závodu: |
LEGENDA: |
startovní rošt |
rychlostní stupeň |
rychlost (km/h) |
rychlost (mph) |
boční přetížení |
číslo zatáčky |
měřený sektor |
čas sektoru |
čas na kolo |
cílová čára |
Délka kola: |
5,417 km |
Počet kol: | 57 |
Délka závodu: | 308,7694 km |
Nejrychlejší kolo: | Michael Schumacher (2004, Ferrari F2004) - 1:30,252 |
|
|||
Rok | Vítěz | Vůz | Motor |
2006 | F.Alonso | Renault R26 | Renault 2.4 V8 |
2005 | F.Alonso | Renault R25 | Renault 3.0 V10 |
2004 | M.Schumacher | Ferrari F2004 | Ferrari 3.0 V10 |
Oficiální webové stránky: |
Začátek závodu: |
LEGENDA: |
startovní rošt |
rychlostní stupeň |
rychlost (km/h) |
rychlost (mph) |
boční přetížení |
číslo zatáčky |
měřený sektor |
čas sektoru |
čas na kolo |
cílová čára |
Délka kola: |
4,627 km |
Počet kol: | 66 |
Délka závodu: | 305,256 km |
Hlavní úseky předjíždění: |
Zatáčka za cílovou rovinkou |
Nejrychlejší kolo: | Giancarlo Fisichella (2005, Renault R25) - 1:15,641 |
Rok | Vítěz | Vůz | Motor |
2007 | F.Massa | Ferrari F2007 | Ferrari 2.4 V8 |
2006 | F.Alonso | Renault R26 | Renault 2.4 V8 |
2005 | K.Räikkönen | McLaren MP4-20 | Mercedes 3.0 V10 |
2004 | M.Schumacher | Ferrari F2004 | Ferrari 3.0 V10 |
2003 | M.Schumacher | Ferrari F2003-GA | Ferrari 3.0 V10 |
2002 | M.Schumacher | Ferrari F2002 | Ferrari 3.0 V10 |
2001 | M.Schumacher | Ferrari F2001 | Ferrari 3.0 V10 |
2000 | M.Häkkinen | McLaren MP4-15 | Mercedes 3.0 V10 |
1999 | M.Häkkinen | McLaren MP4-14 | Mercedes 3.0 V10 |
1998 | M.Häkkinen | McLaren MP4-13 | Mercedes 3.0 V10 |
1997 | J.Villeneuve | Williams FW19 | Renault 3.0 V10 |
1996 | M.Schumacher | Ferrari F310 | Ferrari 3.0 V10 |
1995 | M.Schumacher | Benetton B195 | Renault 3.0 V10 |
1994 | D.Hill | Williams FW16 | Renault 3.5 V10 |
1993 | A.Prost | Williams FW15C | Renault 3.5 V10 |
1992 | N.Mansell | Williams FW14B | Renault 3.5 V10 |
1991 | N.Mansell | Williams FW14 | Renault 3.5 V10 |
Otodrom Istanbul - GP Turecka 2008
Oficiální webové stránky: |
Začátek závodu: |
LEGENDA: |
startovní rošt |
rychlostní stupeň |
rychlost (km/h) |
rychlost (mph) |
boční přetížení |
číslo zatáčky |
měřený sektor |
čas sektoru |
čas na kolo |
cílová čára |
Délka kola: |
5,378 km |
Počet kol: | 57 |
Délka závodu: | 306,66 km |
Nejrychlejší kolo: | Juan Pablo Montoya (2005, McLaren MP4-20) - 1:24,770 |
Rok | Vítěz | Vůz | Motor |
2007 | F.Massa | Ferrari F2007 | Ferrari 2.4 V8 |
2006 | F.Massa | Ferrari 248 F1 | Ferrari 2.4 V8 |
2005 | K.Räikkönen | McLaren MP4-20 | McLaren 3.0 V10 |
Charakteristika okruhu :
Okruh v Istanbulu je dalším projektem německého návrháře Hermana Tilkeho. Ten stojí mimo jiné i za okruhy v Bahrajnu, Číně a Malajsii. Turecký okruh má osm levotočivých a šest pravotočivých zatáček, které spojují čtyři rovinky. Hlavní tribuna má kapacitu 25.000 diváků. Celková kapacita okruhu čítá 130.000 lidí.
Adresa:
Turkish Grand Prix
Motor Sports and Organization
Resadiye Cad. ITO Ek
Binasi Kat:1
Eminonu - Istanbul
TURKEY
Tel.: (+90) 212 522 4155
Fax: (+90) 212 522 4239
Monte Carlo Street Circuit - GP Monaka 2008
Oficiální webové stránky: |
Začátek závodu: |
LEGENDA: |
startovní rošt |
rychlostní stupeň |
rychlost (km/h) |
rychlost (mph) |
boční přetížení |
číslo zatáčky |
měřený sektor |
čas sektoru |
čas na kolo |
cílová čára |
Délka kola: |
3,370 km |
Počet kol: | 78 |
Délka závodu: | 262,860 km |
Hlavní úseky předjíždění: |
Zatáčka za cílovou rovinkou |
Nejrychlejší kolo: | Michael Schumacher (2004, Ferrari F2004) - 1:14,439 |
Rok | Vítěz | Vůz | Motor |
2007 | F.Alonso | McLaren MP4-22 | Mercedes 2.4 V8 |
2006 | F.Alonso | Renault R26 | Renault 2.4 V8 |
2005 | K.Räikkönen | McLaren MP4-20 | Mercedes 3.0 V10 |
2004 | J.Trulli | Renault R24 | Renault 3.0 V10 |
2003 | J.P.Montoya | Williams FW25 | BMW 3.0 V10 |
2002 | D.Coulthard | McLaren MP4-17 | Mercedes 3.0 V10 |
2001 | M.Schumacher | Ferrari F2001 | Ferrari 3.0 V10 |
2000 | D.Coulthard | McLaren MP4-15 | Mercedes 3.0 V10 |
1999 | M.Schumacher | Ferrari F399 | Ferrari 3.0 V10 |
1998 | M.Häkkinen | McLaren MP4-13 | Mercedes 3.0 V10 |
1997 | M.Schumacher | Ferrari F310B | Ferrari 3.0 V10 |
1996 | O.Panis | Ligier JS43 | Mugen-Honda 3.0 V10 |
1995 | M.Schumacher | Benetton B195 | Renault 3.0 V10 |
1994 | M.Schumacher | Benetton B194 | Ford Zetec-R 3.5 V8 |
1993 | A.Senna | McLaren MP4-8 | Ford HB 3.5 V8 |
1992 | A.Senna | McLaren MP4-7A | Honda 3.5 V12 |
1991 | A.Senna | McLaren MP4-6 | Honda 3.5 V12 |
1990 | A.Senna | McLaren MP4-5B | Honda 3.5 V10 |
1989 | A.Senna | McLaren MP4-5 | Honda 3.5 V10 |
1988 | A.Prost | McLaren MP4-4 | Honda 1.5 V6T |
1987 | A.Senna | Lotus 99T | Honda 1.5 V6T |
1986 | A.Prost | McLaren MP4-2C | TAG 1.5 V6T |
1985 | A.Prost | McLaren MP4-2B | TAG 1.5 V6T |
1984 | A.Prost | McLaren MP4-2 | TAG 1.5 V6T |
1983 | K.Rosberg | Williams FW08C | Ford Cos. DFV 3.0 V8 |
1982 | R.Patrese | Brabham BT49D | Ford Cos. DFV 3.0 V8 |
1981 | G.Villeneuve | Ferrari 126CK | Ferrari 1.5 V6T |
1980 | C.Reutemann | Williams FW07B | Ford Cos. DFV 3.0 V8 |
1979 | J.Scheckter | Ferrari 312T4 | Ferrari 3.0 F12 |
1978 | P.Depailler | Tyrrell 008 | Ford Cos. DFV 3.0 V8 |
1977 | J.Scheckter | Wolf WR1 | Ford Cos. DFV 3.0 V8 |
1976 | N.Lauda | Ferrari 312T2 | Ferrari 3.0 F12 |
1975 | N.Lauda | Ferrari 312T | Ferrari 3.0 F12 |
1974 | R.Peterson | Lotus 72E | Ford Cos. DFV 3.0 V8 |
1973 | J.Stewart | Tyrrell 006 | Ford Cos. DFV 3.0 V8 |
1972 | J.P.Beltoise | BRMP 160B | BRM 3.0 V12 |
1971 | J.Stewart | Tyrrell 003 | Ford Cos. DFV 3.0 V8 |
1970 | J.Rindt | Lotus 49C | Ford Cos. DFV 3.0 V8 |
1969 | G.Hill | Lotus 49B | Ford Cos. DFV 3.0 V8 |
1968 | G.Hill | Lotus 49B | Ford Cos. DFV 3.0 V8 |
1967 | D.Hulme | Brabham BT20 | Repco 3.0 V8 |
1966 | J.Stewart | BRMP 261 | BRM 1.9 V8 |
1965 | G.Hill | BRMP 261 | BRM 1.5 V8 |
1964 | G.Hill | BRMP 261 | BRM 1.5 V8 |
1963 | G.Hill | BRMP 57 | BRM 1.5 V8 |
1962 | B.McLaren | Cooper T60 | Climax 1.5 V8 |
1961 | S.Moss | Lotus 18 | Climax 1.5 L4 |
1960 | S.Moss | Lotus 18 | Climax 2.5 L4 |
1959 | J.Brabham | Cooper T51 | Climax 2.5 L4 |
1958 | M.Trintignant | Cooper T45 | Climax 2.0 L4 |
1957 | J.M.Fangio | Maserati 250F | Maserati 2.5 L6 |
1956 | S.Moss | Maserati 250F | Maserati 2.5 L6 |
1955 | M.Trintignant | Ferrari 625 | Ferrari 2.5 L4 |
1950 | J.M.Fangio | Alfa Romeo158 | Alfa Romeo 1.5 L8C |
Charakteristika okruhu:
Velká cena ulicemi kolem přístavu a přes náměstí u Kasina se v Monaku jezdí od roku 1929. Nejkratší a nejpomalejší závod roku s jedinečnou atmosférou noblesního knížectví s množstvím prominentních hostí má v kalendáři jisté místo i do budoucna.
Úzká trať bez únikových zón vyžaduje přesnost a soustředění. Do zatáček se najíždí naslepo a předjíždět se zde nedá. Výjezd tunelu je paradoxně nejrychlejší zatáčkou MS, protože se zde dosahuje 290 km/h. Nejvíce vozů končí mimo trať po jezdeckých chybách. Probíhají stavební práce, rozšiřující pevninu, zvětší prostor pro zázemí týmů, ale na trať nebudou mít vliv.
Okruh z pohledu jezdců:
Ralf Schumacher - "V Monte Carlu se musíte koncentrovat na sto procent. Není tu místo na odpočinek."
Heinz-Harald Frentzen - "Je to největší událost v kalendáři F1, ale potřebujete tu obrovskou koncentraci na závod."
Adresa:
Automobile Club de Monaco
23 Boulevard Albert 1er
BP 464
98000 MONACO
Tel.: (-377) 931 526 00
Fax: (-377) 932 58008
Nejbližší město: Monte Carlo - 0 km
Nejbližší letiště: Nice Cote d'Azur - 25 km
Kimi Raikkonen Monaco 2001
Montreal (Circuit Gilles Villeneuve) - GP Kanady 2008
Oficiální webové stránky: |
Začátek závodu: |
LEGENDA: |
startovní rošt |
rychlostní stupeň |
rychlost (km/h) |
rychlost (mph) |
boční přetížení |
číslo zatáčky |
měřený sektor |
čas sektoru |
čas na kolo |
cílová čára |
Délka kola: |
4,361 km |
Počet kol: | 70 |
Délka závodu: | 305,270 km |
Hlavní úseky předjíždění: |
Při brždění do šikany před cílovou rovinkou |
Nejrychlejší kolo: | Rubens Barrichello (2004, Ferrari F2004) - 1:13,622 |
Rok | Vítěz | Vůz | Motor |
2007 | L.Hamilton | McLaren MP4-22 | Mercedes 2.4 V8 |
2006 | F.Alonso | Renault R26 | Renault 2.4 V8 |
2005 | K.Räikkönen | McLaren MP4-20 | Mercedes 3.0 V10 |
2004 | M.Schumacher | Ferrari F2004 | Ferrari 3.0 V10 |
2003 | M.Schumacher | Ferrari F2003-GA | Ferrari 3.0 V10 |
2002 | M.Schumacher | Ferrari F2002 | Ferrari 3.0 V10 |
2001 | R.Schumacher | Williams FW23 | BMW 3.0 V10 |
2000 | M.Schumacher | Ferrari F1-2000 | Ferrari 3.0 V10 |
1999 | M.Häkkinen | McLaren MP4-14 | Mercedes 3.0 V10 |
1998 | M.Schumacher | Ferrari F300 | Ferrari 3.0 V10 |
1997 | M.Schumacher | Ferrari F310B | Ferrari 3.0 V10 |
1996 | D.Hill | Williams FW18 | Renault 3.0 V10 |
1995 | J.Alesi | Ferrari 412T2 | Ferrari 3.0 V12 |
1994 | M.Schumacher | Benetton B194 | Ford Zetec-R 3.5 V8 |
1993 | A.Prost | Williams FW15C | Renault 3.5 V10 |
1992 | G.Berger | McLaren MP4-7A | Honda 3.5 V12 |
1991 | N.Piquet | Benetton B191 | Ford HB 3.5 V8 |
1990 | A.Senna | McLaren MP4-5B | Honda 3.5 V10 |
1989 | T.Boutsen | Williams FW12C | Renault 3.5 V10 |
1988 | A.Senna | McLaren MP4-4 | Honda 1.5 V6T |
1986 | N.Mansell | Williams FW11 | Honda 1.5 V6T |
1985 | M.Alboreto | Ferrari 156/85 | Ferrari 1.5 V6T |
1984 | N.Piquet | Brabham BT53 | BMW 1.5 L4T |
1983 | R.Arnoux | Ferrari 126C2B | Ferrari 1.5 V6T |
1982 | N.Piquet | Brabham BT50 | BMW 1.5 L4T |
1981 | J.Laffite | Ligier JS17 | Matra 3.0 V12 |
1980 | A.Jones | Williams FW07B | Ford Cos. DFV 3.0 V8 |
1979 | A.Jones | Williams FW07 | Ford Cos. DFV 3.0 V8 |
1978 | G.Villeneuve | Ferrari 312T3 | Ferrari 3.0 F12 |
Charakteristika okruhu:
Osud závodu byl dlouho nejistý, ale jezdci závod, který se jezdí od roku 1978, vesměs vítají. Nikde jinde totiž nežije celé město závodem tak, jako zde. Trať je jednou z nejtechničtějších a jezdecky nejnáročnějších. Častá akcelerace ze šikan zvýhodňuje výkonnější motory. Množstvím šikan a jízdou přes obrubníky připomíná Imolu, ale mnohde jen minimální únikové zóny nedovolují chyby. Kritickým místem je esíčkovitá šikana v nájezdu do cílové rovinky, navazující na nejrychlejší místo tratě. Nejedná se o permanentní okruh, a proto se během víkendu značně mění kvalita povrchu tratě.
Okruh z pohledu jezdců:
Jarno Trulli - "Je to hodně rychlý okruh a mám ho velmi rád."
Rubens Barrichello - "Montreal je velmi tvrdý na brzdy."
Adresa:
Circuit Gilles Villeneuve,
Tour de Controle
Ile Notre Dame
Montreal
Quebec H3C 1AO
CANADA
Tel.: (-1) 514 350 4731
Fax: (-1) 514 350 0007
Nejbližší město: Montreal - 3 km
Nejbližší letiště: Montreal Dorval - 25 km
1999 Canadian GP - Mika Häkkinen
Circuit de Nevers Magny Cours - GP Francie 2008
Oficiální webové stránky: |
Začátek závodu: |
LEGENDA: |
startovní rošt |
rychlostní stupeň |
rychlost (km/h) |
rychlost (mph) |
boční přetížení |
číslo zatáčky |
měřený sektor |
čas sektoru |
čas na kolo |
cílová čára |
Délka kola: |
4,411 km |
Počet kol: | 70 |
Délka závodu: | 308,586 km |
Hlavní úseky předjíždění: |
Při brždění do vlásenky Adelaide |
Nejrychlejší kolo: | Michael Schumacher (2004, Ferrari F2004) - 1:15,377 |
Rok | Vítěz | Vůz | Motor |
2007 | K.Räikkönen | Ferrari F2007 | Ferrari 2.4 V8 |
2006 | M.Schumacher | Ferrari 248 F1 | Ferrari 2.4 V8 |
2005 | F.Alonso | Renault R25 | Renault 3.0 V10 |
2004 | M.Schumacher | Ferrari F2004 | Ferrari 3.0 V10 |
2003 | R.Schumacher | Williams FW25 | BMW 3.0 V10 |
2002 | M.Schumacher | Ferrari F2002 | Ferrari 3.0 V10 |
2001 | M.Schumacher | Ferrari F2001 | Ferrari 3.0 V10 |
2000 | D.Coulthard | McLaren MP4-15 | Mercedes 3.0 V10 |
1999 | H-H.Frentzen | Jordan 199 | Mugen-Honda 3.0 V10 |
1998 | M.Schumacher | Ferrari F300 | Ferrari 3.0 V10 |
1997 | M.Schumacher | Ferrari F310B | Ferrari 3.0 V10 |
1996 | D.Hill | Williams FW18 | Renault 3.0 V10 |
1995 | M.Schumacher | Benetton B195 | Renault 3.0 V10 |
1994 | M.Schumacher | Benetton B194 | Ford Zetec-R 3.5 V8 |
1993 | A.Prost | Williams FW15C | Renault 3.5 V10 |
1992 | N.Mansell | Williams FW14B | Renault 3.5 V10 |
1991 | N.Mansell | Williams FW14 | Renault 3.5 V10 |
Charakteristika okruhu:
Po řadě pochybností se VC Francie na okruhu Magny Cours, kde se jezdí od roku 1991, letos přece jen pojede. Okruh je daleko od velkých měst, což komplikuje ubytování.
Trať doznala v roce 2003 významné proměny, když zmizela šikana La Lycée v nájezdu do cílové rovinky. Divácky nepříliš zajímavý okruh je mezi jezdci poměrně oblíbený, zejména kombinace velmi rychlých zatáček za cílovou rovinkou Grande Courbe-Estoril-Golf. Následující vlásenka Adelaide umožňuje efektní přejíždění. Velmi rovný povrch se stává v dešti v některých místech téměř nesjízdným.
Okruh z pohledu jezdců:
Ralf Schumacher - "Magny-Cours je jeden z mých nejoblíbenějších okruhů - ale některé jeho části by měly mít větší únikové zóny."
Eddie Irvine - "Je to komplexní okruh, který klade hlavní důraz na aerodynamiku."
Adresa:
Circuit de Nevers Magny-Cours,
Technopole
F-58470 Magny-Cours
FRANCE
Tel.: (-33) 386 218 000
Fax: (-33) 386 218 080
Nejbližší město: Nevers - 10 km
Nejbližší letiště: Paris Charles de Gaulle - 250 km
2001 French Grand Prix - Formula One - J.P.Montoya
Silverstone GP Circuit - GP Velké Británie 2008
Oficiální webové stránky: |
Začátek závodu: |
LEGENDA: |
startovní rošt |
rychlostní stupeň |
rychlost (km/h) |
rychlost (mph) |
boční přetížení |
číslo zatáčky |
měřený sektor |
čas sektoru |
čas na kolo |
cílová čára |
Délka kola: |
5,141 km |
Počet kol: | 60 |
Délka závodu: | 308,355 km |
Hlavní úseky předjíždění: |
Na konci dlouhé rovinky a při brždění do šikany |
Nejrychlejší kolo: | Michael Schumacher (2004, Ferrari F2004) - 1:18,739 |
Rok | Vítěz | Vůz | Motor |
2007 | K.Räikkönen | Ferrari F2007 | Ferrari 2.4 V8 |
2006 | F.Alonso | Renault R26 | Renault 2.4 V8 |
2005 | J.P.Montoya | McLaren MP4-20 | Mercedes 3.0 V10 |
2004 | M.Schumacher | Ferrari F2004 | Ferrari 3.0 V10 |
2003 | R.Barrichello | Ferrari F2003-GA | Ferrari 3.0 V10 |
2002 | M.Schumacher | Ferrari F2002 | Ferrari 3.0 V10 |
2001 | M.Häkkinen | McLarenMP4-16 | Mercedes 3.0 V10 |
2000 | D.Coulthard | McLaren MP4-15 | Mercedes 3.0 V10 |
1999 | D.Coulthard | McLaren MP4-14 | Mercedes 3.0 V10 |
1998 | M.Schumacher | Ferrari F300 | Ferrari 3.0 V10 |
1997 | J.Villeneuve | Williams FW19 | Renault 3.0 V10 |
1996 | J.Villeneuve | Williams FW18 | Renault 3.0 V10 |
1995 | J.Herbert | Benetton B195 | Renault 3.0 V10 |
1994 | D.Hill | Williams FW16 | Renault 3.5 V10 |
1993 | A.Prost | Williams FW15C | Renault 3.5 V10 |
1992 | N.Mansell | Williams FW14B | Renault 3.5 V10 |
1991 | N.Mansell | Williams FW14 | Renault 3.5 V10 |
1990 | A.Prost | Ferrari F1-90-2 | Ferrari 3.5 V12 |
1989 | A.Prost | McLaren MP4-5 | Honda 3.5 V10 |
1988 | A.Senna | McLaren MP4-4 | Honda 1.5 V6T |
1987 | N.Mansell | Williams FW11B | Honda 1.5 V6T |
1985 | A.Prost | McLaren MP4-2B | TAG 1.5 V6T |
1983 | A.Prost | Renault RE40 | Renault 1.5 V6T |
1981 | J.Watson | McLaren MP4-1 | Ford Cos. DFV 3.0 V8 |
1979 | C.Regazzoni | Williams FW07 | Ford Cos. DFV 3.0 V8 |
1977 | J.Hunt | McLaren M26 | Ford Cos. DFV 3.0 V8 |
1975 | E.Fittipaldi | McLaren M23 | Ford Cos. DFV 3.0 V8 |
1973 | P.Revson | McLaren M23 | Ford Cos. DFV 3.0 V8 |
1971 | J.Stewart | Tyrrell 003 | Ford Cos. DFV 3.0 V8 |
1969 | J.Stewart | Matra MS80 | Ford Cos. DFV 3.0 V8 |
1967 | J.Clark | Lotus 49 | Ford Cos. DFV 3.0 V8 |
1965 | J.Clark | Lotus 33 | Climax 1.5 V8 |
1963 | J.Clark | Lotus 25 | Climax 1.5 V8 |
1960 | J.Brabham | Cooper T53 | Climax 2.5 L4 |
1958 | P.Collins | Ferrari 246 | Ferrari 2.4 V6 |
1956 | J.M.Fangio | Ferrari D50 | Ferrari 2.5 V8 |
1954 | J.F.Gonzalez | Ferrari 625 | Ferrari 2.5 L4 |
1953 | A.Ascari | Ferrari 500 | Ferrari 2.0 L4 |
1952 | A.Ascari | Ferrari 500 | Ferrari 2.0 L4 |
1951 | J.F.Gonzalez | Ferrari 375 | Ferrari 4.5 V12 |
1950 | N.Farina | Alfa Romeo 158 | Alfa Romeo 1.5 L8C |
Charakteristika okruhu:
Na bývalém vojenském letišti v Silverstone se britská VC jela poprvé už roku 1949. Od té doby doznal okruh celé řady přestaveb, takže zcela ztratil svůj dřívější charakter.
Trať je velmi rychlá s několika zajímavými zatáčkami. Nejzajímavějším úsekem je rychlá zatáčka Copse a následující komplex zatáček Maggots-Becketts-Chapel. Právě zde se vloni odehrála celá řada nádherných předjížděcích manévrů. Naopak úsek Brooklands mezi mostem a cílovou zatáčkou Woodcote vylučuje plynulou jízdu. Monoposty jsou zde totiž nestabilní, protože jsou nastaveny na menší přítlak.
Okruh z pohledu jezdců:
Eddie Irvine - "Silverstone je najzajímavější v zatáčce Becketts, kde sa dá najlépe závodit."
Jacques Villeneuve - "Je těžké najít limit na této trati - vždy musíte tlačit sám na sebe."
Adresa:
Silverstone Circuit Ltd,
Silverstone
Towcester
Northamptonshire NN12 8TN
ENGLAND
Tel.: (-44) 1327 85 72 71
Fax: (-44) 1327 85 76 63
Nejbližší město: Northampton - 25 km
Nejbližší letiště: London Heathrow - 100 km
David Coulthard Onboard Practice Lap Silverstone 2004
Nürburgring - GP Německa 2008
Oficiální webové stránky: |
Začátek závodu: |
LEGENDA: |
startovní rošt |
rychlostní stupeň |
rychlost (km/h) |
rychlost (mph) |
boční přetížení |
číslo zatáčky |
měřený sektor |
čas sektoru |
čas na kolo |
cílová čára |
Délka kola: |
5,148 km |
Počet kol: | 60 |
Délka závodu: | 308,863 km |
Hlavní úseky předjíždění: |
První zatáčka a pro odvážné při brždění do šikany |
Nejrychlejší kolo: | Michael Schumacher (2004, Ferrari F2004) - 1:29,468 |
Rok | Vítěz | Vůz | Motor |
2006 | M.Schumacher | Ferrari 248 F1 | Ferrari 2.4 V8 |
2005 | F.Alonso | Renault R25 | Renault 3.0 V10 |
2004 | M.Schumacher | Ferrari F2004 | Ferrari 3.0 V10 |
2003 | R.Schumacher | Williams FW25 | BMW 3.0 V10 |
2002 | R.Barrichello | Ferrari F2002 | Ferrari 3.0 V10 |
2001 | M.Schumacher | Ferrari F2001 | Ferrari 3.0 V10 |
2000 | M.Schumacher | Ferrari F1-2000 | Ferrari 3.0 V10 |
1999 | J.Herbert | Stewart SF3 | Ford Cos. CR-1 3.0 V10 |
1998 | M.Häkkinen | McLaren MP4-13 | Mercedes 3.0 V10 |
1997 | J.Villeneuve | Williams FW19 | Renault 3.0 V10 |
1996 | J.Villeneuve | Williams FW18 | Renault 3.0 V10 |
1995 | M.Schumacher | Benetton B195 | Renault 3.0 V10 |
1985 | M.Alboreto | Ferrari 156/85 | Ferrari 1.5 V6T |
1984 | A.Prost | McLaren MP4-2 | TAG 1.5 V6T |
1976 | J.Hunt | McLaren M23 | Ford Cos. DFV 3.0 V8 |
1975 | C.Reutemann | Brabham BT44B | Ford Cos. DFV 3.0 V8 |
1974 | C.Regazzoni | Ferrari 312B3 | Ferrari 3.0 F12 |
1973 | J.Stewart | Tyrrell 006 | Ford Cos. DFV 3.0 V8 |
1972 | J.Ickx | Ferrari 312B2-72 | Ferrari 3.0 F12 |
1971 | J.Stewart | Tyrrell 003 | Ford Cos. DFV 3.0 V8 |
1969 | J.Ickx | Brabham BT26A | Ford Cos. DFV 3.0 V8 |
1968 | J.Stewart | Matra MS10 | Ford Cos. DFV 3.0 V8 |
1967 | D.Hulme | Brabham BT24 | Repco 3.0 V8 |
1966 | J.Brabham | Brabham BT19 | Repco 3.0 V8 |
1965 | J.Clark | Lotus 33 | Climax 1.5 V8 |
1964 | J.Surtees | Ferrari 158 | Ferrari 1.5 V8 |
1963 | J.Surtees | Ferrari 156/63 | Ferrari 1.5 V6 |
1962 | G.Hill | BRM P57 | BRM 1.5 V8 |
1961 | S.Moss | Lotus 18/21 | Climax 1.5 L4 |
1958 | T.Brooks | Vanwall | Vanwall 2.5 L4 |
1957 | J.M.Fangio | Maserati 250F | Maserati 2.5 L6 |
1956 | J.M.Fangio | Ferrari D50 | Ferrari 2.5 V8 |
1954 | J.M.Fangio | Mercedes W196 | Mercedes 2.5 L8 |
1953 | N.Farina | Ferrari 500 | Ferrari 2.0 L4 |
1952 | A.Ascari | Ferrari 500 | Ferrari 2.0 L4 |
1951 | A.Ascari | Ferrari 375 | Ferrari 4.5 V12 |
Charakteristika okruhu:
Nürburgring hostil VC Německa v roce 1984 a od roku 1995 se zde jezdí VC Evropy (v letech 1997-98 nesl závod označení VC Lucemburska). Umístění okruhu do nádherného prostředí lesnatého pohoří Eifel přináší časté přeháňky.
Jezdecky nepříliš zajímavý okruh sestává z řady pomalých a středně rychlých zatáček spojených jen krátkými rovinkami. To vyžaduje velký aerodynamický přítlak. Předjíždění je zde obtížné, ale možné při nájezdu do šikany NGK za nejrychlejším úsekem trati a v novém úseku za cílovou rovinkou zvaném Mercedes Kurve.
Okruh z pohledu jezdců:
Jacques Villeneuve - "Je tu pár pěkných ale i těžkých zatáček."
Heinz-Harald Frentzen - "Nürburgring není na seznamu mých oblíbených okruhů, ale má svoje kvality."
Adresa:
Nürburgring GmbH,
D-5489 Nürburg/Eifel
GERMANY
Tel.: (-49) 2691 302 0
Fax: (-49) 2691 302 155
Nejbližší město: Koblenz - 60 km
Nejbližší letiště: Düsseldorf Rhein-Ruhr - 120 km
Alonso Nürburgring 2005
Hungaroring - GP Maďarska 2008
Oficiální webové stránky: |
Začátek závodu: |
LEGENDA: |
startovní rošt |
rychlostní stupeň |
rychlost (km/h) |
rychlost (mph) |
boční přetížení |
číslo zatáčky |
měřený sektor |
čas sektoru |
čas na kolo |
cílová čára |
Délka kola: |
4,381 km |
Počet kol: | 70 |
Délka závodu: | 306,663 km |
Hlavní úseky předjíždění: |
V zatáčce hned po cílové rovincet a před nájezdem do šikany na konci okruhu |
Nejrychlejší kolo: | Michael Schumacher (2004, Ferrari F2004) - 1:19,071 |
Rok | Vítěz | Vůz | Motor |
2007 | L.Hamilton | McLaren MP4-22 | Mercedes 2.4 V8 |
2006 | J.Button | Honda RA106 | Honda 2.4 V8 |
2005 | K.Räikkönen | McLaren MP4-20 | Mercedes 3.0 V10 |
2004 | M.Schumacher | Ferrari F2004 | Ferrari 3.0 V10 |
2003 | F.Alonso | Renault R23B | Renault 3.0 V10 |
2002 | R.Barrichello | Ferrari F2002 | Ferrari 3.0 V10 |
2001 | M.Schumacher | Ferrari F2001 | Ferrari 3.0 V10 |
2000 | M.Häkkinen | McLaren MP4-15 | Mercedes 3.0 V10 |
1999 | M.Häkkinen | McLaren MP4-14 | Mercedes 3.0 V10 |
1998 | M.Schumacher | Ferrari F300 | Ferrari 3.0 V10 |
1997 | J.Villeneuve | Williams FW19 | Renault 3.0 V10 |
1996 | J.Villeneuve | Williams FW18 | Renault 3.0 V10 |
1995 | D.Hill | Williams FW17 | Renault 3.0 V10 |
1994 | M.Schumacher | Benetton B194 | Ford Zetec-R 3.5 V8 |
1993 | D.Hill | Williams FW15C | Renault 3.5 V10 |
1992 | A.Senna | McLaren MP4-7A | Honda 3.5 V12 |
1991 | A.Senna | McLaren MP4-6 | Honda 3.5 V12 |
1990 | T.Boutsen | Williams FW13B | Renault 3.5 V10 |
1989 | N.Mansell | Ferrari 640 | Ferrari 3.5 V12 |
1988 | A.Senna | McLaren MP4-4 | Honda 1.5 V6T |
1987 | N.Piquet | Williams FW11B | Honda 1.5 V6T |
1986 | N.Piquet | Williams FW11 | Honda 1.5 V6T |
Charakteristika okruhu:
Jediná východoevropská velká cena se jezdí od roku 1986. Po zrušení VC Rakouska se jedná o jedinou relativně dostupnou šanci českých fanoušků vidět F1. Z přírodních tribun je velmi dobrý přehled o dění na většině trati.
Úzká trať plná zatáček prakticky vylučuje předjíždění a nedopřává jezdci oddech. Ani loňská úprava první zatáčky na konci cílové rovinky na tom mnoho nezměnila. Povrch neustále pokrývá vrstva písku, což zvyšuje riziko vyjetí z vyjeté stopy. Závod se jezdí v horku, což jej v kombinaci s největší časovou délkou činí mimořádně fyzicky náročným.
Okruh z pohledu jezdců:
Heinz-Harald Frentzen - "Hungaroring se mi líbí, obzvláště poslední zatáčka je velice vzrušující a zábavná."
Eddie Irvine - "Hungaroring je jeden z mých oblíbených okruhů. Neustálé změny směru jízdy vás uržují nepřetržitě ve střehu."
Adresa:
Hungaroring
PF10
H-2146 Mogyorod, PO Box 10
HUNGARY
Tel.: (-36) 28 33 00 40
Fax: (-36) 28 30 00 80
Nejbližší město: Budapest - 12 km
Nejbližší letiště: Budapest Ferihegy - 25 km
NÁZEV: Valencie
STÁT: Španělsko
DÉLKA OKRUHU: 5473 m
DÉLKA ZÁVODU: 56 kol, tj. 306.00 km
POLE POSITION:
NEJ. KOLO:
LOŇSKÝ VÍTĚZ:
(nový okruh - momentálně není více informací)
Valencia Street Circuit - Virtualní video
Spa-Francorchamps - GP Belgie 2008
Oficiální webové stránky: |
Začátek závodu: |
LEGENDA: |
startovní rošt |
rychlostní stupeň |
rychlost (km/h) |
rychlost (mph) |
boční přetížení |
číslo zatáčky |
měřený sektor |
čas sektoru |
čas na kolo |
cílová čára |
Délka kola: |
7,004 km |
Počet kol: | 44 |
Délka závodu: | 306,812 km |
Hlavní úseky předjíždění: |
Před nájezdem do zatáček La Source, Les Combes a Malmedy |
Nejrychlejší kolo: |
Kimi Räikkönen (2004, McLaren MP4-19B) - 1:45,108 |
Rok | Vítěz | Vůz | Motor |
2007 | K.Räikkönen | Ferrari F2007 | Ferrari 2.4 V8 |
2005 | K.Räikkönen | McLaren MP4-20 | Mercedes 3.0 V10 |
2004 | K.Räikkönen | McLaren MP4-19B | Mercedes 3.0 V10 |
2002 | M.Schumacher | Ferrari F2002 | Ferrari 3.0 V10 |
2001 | M.Schumacher | Ferrari F2001 | Ferrari 3.0 V10 |
2000 | M.Häkkinen | McLaren MP4-15 | Mercedes 3.0 V10 |
1999 | D.Coulthard | McLaren MP4-14 | Mercedes 3.0 V10 |
1998 | D.Hill | Jordan 198 | Mugen-Honda 3.0 V10 |
1997 | M.Schumacher | Ferrari F310B | Ferrari 3.0 V10 |
1996 | M.Schumacher | Ferrari F310 | Ferrari 3.0 V10 |
1995 | M.Schumacher | BenettonB195 | Renault 3.0 V10 |
1994 | D.Hill | Williams FW16B | Renault 3.5 V10 |
1993 | D.Hill | Williams FW15C | Renault 3.5 V10 |
1992 | M.Schumacher | Benetton B192 | Ford HB 3.5 V8 |
1991 | A.Senna | McLaren MP4-6 | Honda 3.5 V12 |
1990 | A.Senna | McLaren MP4-5B | Honda 3.5 V10 |
1989 | A.Senna | McLaren MP4-5 | Honda 3.5 V10 |
1988 | A.Senna | McLaren MP4-4 | Honda 1.5 V6T |
1987 | A.Prost | McLarenMP4-3 | TAG 1.5 V6T |
1986 | N.Mansell | Williams FW11 | Honda 1.5 V6T |
1985 | A.Senna | Lotus 97T | Renault 1.5 V6T |
1983 | A.Prost | Renault RE40 | Renault 1.5 V6T |
1970 | P.Rodriguez | BRM P153 | BRM 3.0 V12 |
1968 | B.McLaren | McLaren M7A | Ford Cos. DFV 3.0 V8 |
1967 | D.Gurney | Eagle T1G | Weslake3.0 V12 |
1966 | J.Surtees | Ferrari 312 | Ferrari 3.0 V12 |
1965 | J.Clark | Lotus 33 | Climax 1.5 V8 |
1964 | J.Clark | Lotus 25 | Climax 1.5 V8 |
1963 | J.Clark | Lotus 25 | Climax 1.5 V8 |
1962 | J.Clark | Lotus 25 | Climax 1.5 V8 |
1961 | P.Hill | Ferrari 156 | Ferrari 1.5 V6 |
1960 | J.Brabham | Cooper T53 | Climax 2.5 L4 |
1958 | T.Brooks | Vanwall | Vanwall 2.5 L4 |
1956 | P.Collins | Ferrari D50 | Ferrari 2.5 V8 |
1955 | J.M.Fangio | Mercedes W196 | Mercedes 2.5 L8 |
1954 | J.M.Fangio | Maserati 250F | Maserati 2.5 L6 |
1953 | A.Ascari | Ferrari 500 | Ferrari 2.0 L4 |
1952 | A.Ascari | Ferrari 500 | Ferrari 2.0 L4 |
1951 | N.Farina | Alfa Romeo 159 | Alfa Romeo 1.5 L8C |
1950 | J.M.Fangio | Alfa Romeo 158 | Alfa Romeo 1.5 L8C |
Charakteristika okruhu:
Závod se vrací do MS po roční přestávce. V belgických Ardenách se závodí od počátku století a VC Belgie se zde jezdí od roku 1924. Okruh Spa-Francorchamps od té doby doznal řady proměn, ale i nadále se jedná o jedinečnou horskou trať.
Jezdci se mohou těšit na návrat nejslavnější zatáčky - pekelně rychlého esička Eau Rouge v přechodu z klesání do stoupání. Proměnou prochází jiný oblíbený úsek - nájezd do šikany u autobusové zatáčky před cílovou rovinkou. Zrádné zde bývá proměnlivé počasí.
Okruh z pohledu jezdců:
Jacques Villeneuve - "Ve formuli 1 jsou dva úžasné zavodní okruhy a Spa je jedním z nich!"
Jarno Trulli - "Mám Spa opravdu hodně rád. Je to pro piloty velmi vzrušující výzva a pro mě osobně nejoblíbenější trať z celého kalendáře GP."
Adresa:
Circuit de Spa-Francorchamps
Circuit House
Route du Circuit 55
B-4970 Francorchamps
BELGIUM
Tel.: (-32) 87 275 138
Fax: (-32) 87 275 296
Nejbližší město: Liege - 50 km
Nejbližší letiště: Bruxelles Zavantem - 150 km
Autodroma Nationale di Monza - GP Itálie 2008
Oficiální webové stránky: |
Začátek závodu: |
LEGENDA: |
startovní rošt |
rychlostní stupeň |
rychlost (km/h) |
rychlost (mph) |
boční přetížení |
číslo zatáčky |
měřený sektor |
čas sektoru |
čas na kolo |
cílová čára |
Délka kola: |
5,793 km |
Počet kol: | 53 |
Délka závodu: | 307,029 km |
Hlavní úseky předjíždění: |
Před nájezdem do třetí šikany |
Nejrychlejší kolo: | Rubens Barrichello (2004, Ferrari F2004) - 1:21,046 |
Rok | Vítěz | Vůz | Motor |
2007 | F.Alonso | McLaren MP4-22 | Mercedes 2.4 V8 |
2006 | M.Schumacher | Ferrari 248 F1 | Ferrari 2.4 V8 |
2005 | J.P.Montoya | McLaren MP4-21 | Mercedes 3.0 V10 |
2004 | R.Barrichello | Ferrari F2004 | Ferrari 3.0 V10 |
2003 | M.Schumacher | Ferrari F2003-GA | Ferrari 3.0 V10 |
2002 | R.Barrichello | Ferrari F2002 | Ferrari 3.0 V10 |
2001 | J.P.Montoya | Williams FW23 | BMW 3.0 V10 |
2000 | M.Schumacher | Ferrari F1-2000 | Ferrari 3.0 V10 |
1999 | H-H.Frentzen | Jordan 199 | Mugen-Honda 3.0 V10 |
1998 | M.Schumacher | Ferrari F300 | Ferrari 3.0 V10 |
1997 | D.Coulthard | McLaren MP4-12 | Mercedes 3.0 V10 |
1996 | M.Schumacher | Ferrari F310 | Ferrari 3.0 V10 |
1995 | J.Herbert | Benetton B195 | Renault 3.0 V10 |
1994 | D.Hill | Williams FW16B | Renault 3.5 V10 |
1993 | D.Hill | Williams FW15C | Renault 3.5 V10 |
1992 | A.Senna | McLaren MP4-7A | Honda 3.5 V12 |
1991 | N.Mansell | Williams FW14 | Renault 3.5 V10 |
1990 | A.Senna | McLaren MP4-5B | Honda 3.5 V10 |
1989 | A.Prost | McLaren MP4-5 | Honda 3.5 V10 |
1988 | G.Berger | Ferrari F1/87-88C | Ferrari 1.5 V6T |
1987 | N.Piquet | Williams FW11B | Honda 1.5 V6T |
1986 | N.Piquet | Williams FW11 | Honda 1.5 V6T |
1985 | Alain Prost | McLaren MP4-2B | TAG 1.5 V6T |
1984 | N.Lauda | McLaren MP4-2 | TAG 1.5 V6T |
1983 | N.Piquet | Brabham BT52B | BMW 1.5 L4T |
1982 | R.Arnoux | Renault RE30B | Renault 1.5 V6T |
1981 | A.Prost | Renault RE30 | Renault 1.5 V6T |
1979 | J.Scheckter | Ferrari 312T4 | Ferrari 3.0 F12 |
1978 | N.Lauda | Brabham BT46 | Alfa Romeo 3.0 F12 |
1977 | M.Andretti | Lotus 78 | Ford Cos. DFV 3.0 V8 |
1976 | R.Peterson | March 761 | Ford Cos. DFV 3.0 V8 |
1975 | C.Regazzoni | Ferrari 312T | Ferrari 3.0 F12 |
1974 | R.Peterson | Lotus 72E | Ford Cos. DFV 3.0 V8 |
1973 | R.Peterson | Lotus 72E | Ford Cos. DFV 3.0 V8 |
1972 | E.Fittipaldi | Lotus 72D | Ford Cos. DFV 3.0 V8 |
1971 | P.Gethin | BRM P160 | BRM 3.0 V12 |
1970 | C.Regazzoni | Ferrari 312B | Ferrari 3.0 F12 |
1969 | J.Stewart | Matra MS80 | Ford Cos. DFV 3.0 V8 |
1968 | D.Hulme | McLaren M7A | Ford Cos. DFV 3.0 V8 |
1967 | J.Surtees | Honda RA300 | Honda 3.0 V12 |
1966 | L.Scarfiotti | Ferrari 312 | Ferrari 3.0 V12 |
1965 | J.Stewart | BRM P261 | BRM 1.5 V8 |
1964 | J.Surtees | Ferrari 158 | Ferrari 1.5 V8 |
1963 | J.Clark | Lotus 25 | Climax 1.5 V8 |
1962 | G.Hill | BRM P57 | BRM 1.5 V8 |
1961 | P.Hill | Ferrari 156 | Ferrari 1.5 V6 |
1960 | P.Hill | Ferrari 246 | Ferrari 2.4 V6 |
1959 | S.Moss | Cooper T51 | Climax 2.5 L4 |
1958 | T.Brooks | Vanwall | Vanwall 2.5 L4 |
1957 | S.Moss | Vanwall | Vanwall 2.5 L4 |
1956 | S.Moss | Maserati 250F | Maserati 2.5 L6 |
1955 | J.M.Fangio | Mercedes W196 | Mercedes 2.5 L8 |
1954 | J.M.Fangio | Mercedes W196 | Mercedes 2.5 L8 |
1953 | J.M.Fangio | Maserati A6GCM-53 | Maserati 2.0 L6 |
1952 | A.Ascari | Ferrari 500 | Ferrari 2.0 L4 |
1951 | A.Ascari | Ferrari 375 | Ferrari 4.5 V12 |
1950 | N.Farina | Alfa Romeo 159 | Alfa Romeo 1.5 L8C |
Charakteristika okruhu:
Okruh v Královském parku v Monze hostí VC Itálie od roku 1923. Trať prošla několika přestavbami a byla zpomalena šikanami. Monza má zcela jedinečnou atmosféru díky desetitisícům italských tifosi, bouřlivě podporujících vozy Ferrari.
Navzdory šikanám se jedná o nejrychlejší okruh celého mistrovství světa. Bezpečné předjíždění je možné jen v nájezdech do šikan Variante dle Rettifilo (na konci cílové rovinky) a Variante Ascari. Snaha po dosažení maximální rychlosti vede k minimalizaci přítlačných ploch, což zhoršuje ovladatelnost vozů v zatáčkách a šikanách.
Okruh z pohledu jezdců:
Jenson Button - "Monza je velmi rychlý okruh a klade velké požadavky na vůz, především pak na motor."
Ralf Schumacher - "Monza není pro piloty tak náročná, ale zase nabízí tři skvělé úseky pro předjíždění."
Adresa:
Autodromo Nazionale di Monza
Parco Monza
I-20052 Monza
ITALY
Tel.: (-39) 39 248 21
Fax: (-39) 39 320 324
Nejbližší město: Milano - 15 km
Nejbližší letiště: Milano Linate and Malpensa - 21 km
NÁZEV: SingTel Singapore Grand Prix
STÁT: Singapur
DÉLKA OKRUHU: 5067 m
DÉLKA ZÁVODU: 61 kol, tj. 309.00 km
POLE POSITION:
NEJ. KOLO:
LOŇSKÝ VÍTĚZ:
(nový okruh - momentálně není více informací)
Fuji Speedway - GP Japonska 2008
Oficiální webové stránky: |
Začátek závodu: |
LEGENDA: |
startovní rošt |
rychlostní stupeň |
rychlost (km/h) |
rychlost (mph) |
boční přetížení |
číslo zatáčky |
měřený sektor |
čas sektoru |
čas na kolo |
cílová čára |
Délka kola: |
4.563 km |
Počet kol: | 67 |
Délka závodu: | 305,721 km |
Hlavní úseky předjíždění: |
V první zatáčce. |
Nejrychlejší kolo: | |
Rok | Vítěz | Vůz | Motor |
2007 | L.Hamilton | McLaren MP4-22 | Mercedes 2.4 V8 |
1977 | J.Hunt | McLaren M26 | Ford Cosworth DFV 3.0 V8 |
1976 | M.Andretti | Lotus 77 | Ford Cosworth DFV 3.0 V8 |
Charakteristika okruhu:
Okruh Fuji leží na úpatí stejnojmené hory. Šířka tratě je mezi 15 a 25 metry. Na piloty čeká celkem 16 zatáček, z nichž 10 je pravotočivých.
Adresa:
Fuji Speedway
JAPAN
Tel.:
Fax:
Nejbližší město: Tokio
Nejbližší letiště: Central Japan International Airport
Shanghai International Circuit - GP Číny 2008
Oficiální webové stránky: |
Začátek závodu: |
LEGENDA: |
startovní rošt |
rychlostní stupeň |
rychlost (km/h) |
rychlost (mph) |
boční přetížení |
číslo zatáčky |
měřený sektor |
čas sektoru |
čas na kolo |
cílová čára |
Délka kola: |
5,451 km |
Počet kol: | 56 |
Délka závodu: | 305,256 km |
Nejrychlejší kolo: | Michael Schumacher (2004, Ferrari F2004) - 1:32,238 |
Rok | Vítěz | Vůz | Motor |
2007 | K.Räikkönen | Ferrari F2007 | Ferrari 2.4 V8 |
2006 | M.Schumacher | Ferrari 248 F1 | Ferrari 2.4 V8 |
2005 | F.Alonso | Renault R25 | Renault 3.0 V10 |
2004 | R.Barrichello | Ferrari F2004 | Ferrari 3.0 V10 |
Charakteristika okruhu:
Shanghai International Circuit leží zhruba 75 minut od centra Šanghaje a 45 minut od hotelu Hilton. Plánovaná je doprava vlakem, ta ale nebude, podobně jako možnost dopravy lodí, dokončena do letošní velké ceny. Hlavní zastřešená tribuna naproti boxům má kapacitu 29 000 míst a je 400 metrů dlouhá. Tvar celého okruhu znázorňuje znak "Shang", původní symbol jména Shanghai. Během velké ceny se očekávají teploty 20-25°C. První a druhá zatáčka tvoří technickou pasáž vybudovanou na umělém, 10-12 metrů vysokém, převýšení. Vozy do ní najedou rychlostí okolo 300 km/h. Třetí zatáčka je pomalá a vhodná k předjíždění. Následuje čtvrtá, velmi rychlá sekce, podobná zatáčce Becketts na okruhu Silverstone. Nejvýhodnější místo k předjížděcím manévrům je zatáčka číslo 6. Z páté zatáčky pojedou vozy 1,3 kilometru na plný plyn. Před vjezdem do ostré "šestky" půjdou jezdci tvrdě na brzdy. Sedmá, poslední, zatáčka nepřináší možnost akce.
Okruh z pohledu jezdců:
Rubens Barrichello: "Vyhrál jsem první závod na novém okruhu, kde všichni startovali z nuly. Snad jen hotel by mohl být blíže okruhu. Číňané musí být skvělí řidiči, protože trénují v hustém provozu. Je to neskutečné, ale oni předjíždějí všude. "
Jenson Button: "Jezdit tady je úplně jiné než v Evropě. Domorodci bojují o každou píď vozovky. Zavřel jsem oči a pak už to bylo dobré."
Adresa:
Shanghai International circuit
Yining Rd 2000
Jiading District, Shanghai
ZIP:201814
Tel.: (021) 69569999
Fax: (021) 69569996
Rubens Barrichello Onboard Pole Lap in Shanghai 2004
Interlagos Circuit - GP Brazílie 2008
Oficiální webové stránky: |
Začátek závodu: |
LEGENDA: |
startovní rošt |
rychlostní stupeň |
rychlost (km/h) |
rychlost (mph) |
boční přetížení |
číslo zatáčky |
měřený sektor |
čas sektoru |
čas na kolo |
cílová čára |
Délka kola: |
4,309 km |
Počet kol: | 71 |
Délka závodu: | 305,90 km |
Hlavní úseky předjíždění: |
Esíčko za cílovou rovinkou |
Nejrychlejší kolo: | Jun Pablo Montoya (2004, Williams FW26) - 1:11,473 |
Rok | Vítěz | Vůz | Motor |
2007 | K.Räikkönen | Ferrari F2007 | Ferrari 2.4 V8 |
2006 | F.Massa | Ferrari 248 F1 | Ferrari 2.4 V8 |
2005 | J.P.Montoya | McLaren MP4-20 | Mercedes 3.0 V10 |
2004 | J.P.Montoya | Williams FW26 | BMW 3.0 V10 |
2003 | G.Fisichella | Jordan EJ13 | Ford Cos. RS1 3.0 V10 |
2002 | M.Schumacher | Ferrari F2002 | Ferrari 3.0 V10 |
2001 | D.Coulthard | McLaren MP4-16 | Mercedes 3.0 V10 |
2000 | M.Schumacher | Ferrari F1-2000 | Ferrari 3.0 V10 |
1999 | M.Häkkinen | McLaren MP4-14 | Mercedes 3.0 V10 |
1998 | M.Häkkinen | McLaren MP4-13 | Mercedes 3.0 V10 |
1997 | J.Villeneuve | Williams FW19 | Renault 3.0 V10 |
1996 | D.Hill | Williams FW18 | Renault 3.0 V10 |
1995 | M.Schumacher | Benetton B195 | Renault 3.0 V10 |
1994 | M.Schumacher | Benetton B194 | Ford Zetec-R 3.5 V8 |
1993 | A.Senna | McLaren MP4-8 | Ford HB 3.5 V8 |
1992 | N.Mansell | Williams FW14B | Renault 3.5 V10 |
1991 | A.Senna | McLaren MP4-6 | Honda 3.5 V12 |
1990 | A.Prost | Ferrari F1-90 | Ferrari 3.5 V12 |
1980 | R.Arnoux | Renault RE20 | Renault 1.5 V6T |
1979 | J.Laffite | Ligier JS11 | Ford Cos. DFV 3.0 V8 |
1977 | C.Reutemann | Ferrari 312T2 | Ferrari 3.0 F12 |
1976 | N.Lauda | Ferrari 312T | Ferrari 3.0 F12 |
1975 | C. Pace | Brabham BT44B | Ford Cos. DFV 3.0 V8 |
1974 | E.Fittipaldi | McLaren M23 | Ford Cos. DFV 3.0 V8 |
1973 | E.Fittipaldi | Lotus 72D | Ford Cos. DFV 3.0 V8 |
Charakteristika okruhu:
V Interlagosu se s přestávkami jezdí od roku 1973. Poprvé se zde ale pojede poslední závod šampionátu. Pokud se tu bude rozhodovat o titulu, bude závod, vysílaný v Evropě v hlavním vysílacím čase lámat divácké rekordy.
V Sao Paulu se jezdí proti směru otáčení hodinových ručiček, což v kombinaci s rychlými levými zatáčkami představuje nezvyklé namáhání pro krční svaly jezdců. Trať má velmi nekvalitní nerovný povrch. Táhlé stoupání do cílového oblouku umožňuje přípravu předjížděcích manévrů na konci cílové rovinky do klesání Descida do Sol.
Okruh z pohledu jezdců:
Giancarlo Fisichella - "První zatáčka je velmi těžká, protože musíme opravdu tvrdě brzdit a potom prudce zrychlit."
Jacques Villeneuve - "Je to obtížná trať a jezdilo se mi zde vždy těžce."
Adresa:
Autodromo Jose Carlos Pace,
Avenida Senador Teotonio
Vilela 261
Sao Paolo
BRAZIL
Tel.: (-55) 11 521 9911
Fax: (-55) 11 247 3766
Nejbližší město: Sao Paolo - 15 km
Nejbližší letiště: Sao Paolo Guarulhos - 40 km