DoporučujemeZaložit web nebo e-shop
aktualizováno: 30.12.2009 06:26:19 

Team McLaren Mercedes

Okruhy 2008

 

  Okruhy 2008

 


Albert Park
GP Austrálie

Sepang
GP Malajsie

Bahrain Int. Circuit
GP Bahrajnu
     

Catalunya
GP Španělska

Istanbul
GP Turecka

Monte Carlo
GP Monaka
     

Montreal
GP Kanady

Magny-Cours
GP Francie
     

Valencie
GP Evropy
     

Singapur
GP Singapuru
     

 

Albert Park Circuit - GP Austrálie 2008

Oficiální webové stránky:
www.grandprix.com.aus

Začátek závodu:
15:30 místního času
05:30 středoevropského času

 

 

 LEGENDA:

startovní
rošt
rychlostní
stupeň
rychlost
(km/h)
rychlost
(mph)
boční
přetížení
číslo
zatáčky
měřený
sektor
čas
sektoru
čas
na kolo
cílová
čára

   
Délka kola:
5,303 km
Počet kol: 58
Délka závodu: 307,574 km
Hlavní úseky
předjíždění:
Na konci cílové rovinky
a na konci následujícího přímého úseku
   

   
Nejrychlejší kolo: Michael Schumacher (2004, Ferrari F2004) - 1:24,125
   

       
Rok Vítěz Vůz Motor
2007 K.Räikkönen Ferrari F2007 Ferrari 2.4 V8
2006 F.Alonso Renault R26 Renault 2.4 V8
2005 G.Fisichella Renault R25 Renault 3.0 V10
2004 M.Schumacher Ferrari F2004 Ferrari 3.0 V10
2003 D.Coulthard McLaren MP4-17D Mercedes 3.0 V10
2002 M.Schumacher Ferrari F2001 Ferrari 3.0 V10
2001 M.Schumacher Ferrari F2001 Ferrari 3.0 V10
2000 M.Schumacher Ferrari F1-2000 Ferrari 3.0 V10
1999 E.Irvine Ferrari F399 Ferrari 3.0 V10
1998 M.Häkkinen McLaren MP4-13 Mercedes 3.0 V10
1997 D.Coulthard McLaren MP4-12 Mercedes 3.0 V10
1996 D.Hill Williams FW18 Renault 3.0 V10
       

 

Charakteristika okruhu:
Na okruhu v Albertu Parku se jezdí od roku 1996. Melbourne má jedinečnou přátelskou atmosféru, kterou zvyšuje skutečnost, že vzhledem ke vzdálenosti od Evropy jsou zde jezdci méně pod tlakem médií než jinde.
Nepříjemný je nerovný povrch tratě, ale největší záludnost je zde jiná: okruh vede po silnicích používaných k běžnému provozu. Povrch je proto zprvu hodně prašný, ale postupně se během víkendu vyjede jen ideální stopa. Přilnavost povrchu se proto postupně značně mění a předjíždění i opozdilců je velmi riskantní.

Okruh z pohledu jezdců:
Eddie Irvine - "Albert Park se mi líbí, protože je to mix rozličných zatáček. Atmosféra je vždy vynikající."

Ralf Schumacher - "V Albert Parku potřebujete hodně mechanického gripu a trakce, protože je tu mnoho pomalých zatáček."

Adresa:
Australian Grand Prix Corporation
Grand Prix House
220 Albert Road
PO Box 577
South Melbourne
Victoria 3205
AUSTRALIA

Tel.: (-61) 3 9258 7100
Fax: (-61) 3 9682 0410

Nejbližší město: Melbourne - 3 km
Nejbližší letiště: Melbourne Tullamarine - 21 km

Pojďte se svézt po Melbourne 

 

 Sepang - GP Malajsie 2008

Oficiální webové stránky:
www.malaysiangp.com.my

Začátek závodu:
15:00 místního času
08:00 středoevropského času

 

 

 LEGENDA:

startovní
rošt
rychlostní
stupeň
rychlost
(km/h)
rychlost
(mph)
boční
přetížení
číslo
zatáčky
měřený
sektor
čas
sektoru
čas
na kolo
cílová
čára

   
Délka kola:
5,543 km
Počet kol: 56
Délka závodu: 310,408 km
Hlavní úseky
předjíždění:
Zatáčka po startu - vjezd i výjezd z této zatáčky
   

   
Nejrychlejší kolo: Juan Pablo Montoya (2004, Williams FW26) - 1:34,223
   

       
Rok Vítěz Vůz Motor
2007 F.Alonso McLaren MP4-22 Mercedes 2.4 V8
2006 G.Fisichella Renault R26 Renault 2.4 V8
2005 F.Alonso Renault R25 Renault 3.0 V10
2004 M.Schumacher Ferrari F2004 Ferrari 3.0 V10
2003 K.Räikkönen McLaren MP4-17D Mercedes 3.0 V10
2002 R.Schumacher Williams FW24 BMW 3.0 V10
2001 M.Schumacher Ferrari F2001 Ferrari 3.0 V10
2000 M.Schumacher Ferrari F1-2000 Ferrari 3.0 V10
1999 E.Irvine Ferrari F399 Ferrari 3.0 V10
       

 

Charakteristika okruhu:
Jeden z nejmodernějších a nejkrásnějších okruhů světa. Velmi široká trať má zajímavý profil, který poskytuje hned několik příležitostí k předjíždění. V porovnání s jinými okruhy je zde dokonale rovný a poměrně čistý povrch (po většinu zimy zde testují motocykly). Sepang představuje dokonalou prověrku techniky i schopností jezdců, protože zde jsou dvě dlouhé rovinky a jedinečné kombinace rychlých a pomalých zatáček.
Velmi únavné jsou v Malajsii vysoká teplota a vlhkost vzduchu. Stálým nebezpečím jarního závodu jsou náhlé tropické lijáky.

Okruh z pohledu jezdců:
Eddie Irvine - "Okruh je velmi zajímavý, širší než většina ostatních, s velkou rozmanitostí zatáček a velmi dlouhou rovinkou - vynikající na předjíždění."

Ralf Schumacher - "Jsou tu jedny z nejtěžších závodů kvůli vedru."

 Adresa:
Sepang International Circuit Sdn. Bhd. (SIC),
Pusat Pentadbiran Litar
Jalan Pekeliling - Kargo, MAL
64000 KLIA, Selangor Darul Ehsan
MALAYSIA

Tel.: (-60) 38 526 20 00
Fax: (-60) 38 526 10 00

Nejbližší město: Kuala Lumpur - 50 km
Nejbližší letiště: Kuala Lumpur International Airport - 5 km

 

 Jedno kolo po Sepangu v podání Kimiho ještě v MP4-22

 

 

Bahrain International Circuit - GP Bahrajnu 2008

Oficiální webové stránky:
www.bahraingp.com.bh

Začátek závodu:
14:30 místního času
13:30 středoevropského času

 

 LEGENDA:

startovní
rošt
rychlostní
stupeň
rychlost
(km/h)
rychlost
(mph)
boční
přetížení
číslo
zatáčky
měřený
sektor
čas
sektoru
čas
na kolo
cílová
čára

   
Délka kola:
5,417 km
Počet kol: 57
Délka závodu: 308,7694 km
   

   
Nejrychlejší kolo: Michael Schumacher (2004, Ferrari F2004) - 1:30,252
   

 

     
Rok Vítěz Vůz Motor
2006 F.Alonso Renault R26 Renault 2.4 V8
2005 F.Alonso Renault R25 Renault 3.0 V10
2004 M.Schumacher Ferrari F2004 Ferrari 3.0 V10
       

Charakteristika okruhu:
Konstrukce tratě v Bahrajnu je unikátní tím, že je složena z šesti samostatných okruhů, z nichž čtyři je možno využívat nezávisle na sobě ve stejnou dobu. Areál je vystavěn na ploše 169 hektarů jihozápadně od hlavního ostrova Bahrajnského království. Vnitřní a vnější části okruhu tvoří trať pro formuli 1, která je konfigurovaná tak, aby zajistila jedinečné podmínky ke sledování závodu z tribun a VIP věže. Okruh s maximálním stoupáním 5,25% a maximálním klesáním 5,0% je složen ze 16 zatáček a předpokládaný čas na jedno kolo je 1:33,63 s při průměrné rychlosti 210,39 km/h. Hlavní tribuna s prvotřídním zázemím má kapacitu 70 000 diváků a tiskové středisko pojme 500 novinářů! Dokonalá infrastruktura zatím mezi okruhy F1 nemá obdobu. Zázemí, doslova pětihvězdičkové, zahrnující i osmipatrovou VIP věž, je vybudováno tak, aby mohlo sloužit reklamním a firemním akcím, prezentacím, seminářům, luxusním večírkům a zábavě. Kapacita dosahuje až 5000 zvaných hostů.

Okruh z pohledu jezdců:
Michael Schumacher: "Jízda mimo ideální linii je dost obtížná. Myslím si, že každý ví, jak moc miluji belgický okruh ve Spa. Ten je sice pro mne i nadále jedničkou, ale Bahrajn za ním příliš nezaostává."

Jenson Button: "V Bahrajnu je důležité udržet se ve správné stopě. Mimo ni je trať dost špinavá a kluzká."

Adresa:
Bahrain International Circuit
P.O. Box 26381
Manama
Kingdom of Bahrain

Tel.: +973-406444
Fax: +973-406555

Pedro DeLaRosa po Bahrainu v r.2005

 

 

Circuit de Catalunya - GP Španělska 2008

Oficiální webové stránky:
www.circuitcat.com

Začátek závodu:
14:00 místního času
14:00 středoevropského času

 

 LEGENDA:
startovní
rošt
rychlostní
stupeň
rychlost
(km/h)
rychlost
(mph)
boční
přetížení
číslo
zatáčky
měřený
sektor
čas
sektoru
čas
na kolo
cílová
čára
 
   
Délka kola:
4,627 km
Počet kol: 66
Délka závodu: 305,256 km
Hlavní úseky
předjíždění:
Zatáčka za cílovou rovinkou
   
Nejrychlejší kolo: Giancarlo Fisichella (2005, Renault R25) - 1:15,641
   
       
Rok Vítěz Vůz Motor
2007 F.Massa Ferrari F2007 Ferrari 2.4 V8
2006 F.Alonso Renault R26 Renault 2.4 V8
2005 K.Räikkönen McLaren MP4-20 Mercedes 3.0 V10
2004 M.Schumacher Ferrari F2004 Ferrari 3.0 V10
2003 M.Schumacher Ferrari F2003-GA Ferrari 3.0 V10
2002 M.Schumacher Ferrari F2002 Ferrari 3.0 V10
2001 M.Schumacher Ferrari F2001 Ferrari 3.0 V10
2000 M.Häkkinen McLaren MP4-15 Mercedes 3.0 V10
1999 M.Häkkinen McLaren MP4-14 Mercedes 3.0 V10
1998 M.Häkkinen McLaren MP4-13 Mercedes 3.0 V10
1997 J.Villeneuve Williams FW19 Renault 3.0 V10
1996 M.Schumacher Ferrari F310 Ferrari 3.0 V10
1995 M.Schumacher Benetton B195 Renault 3.0 V10
1994 D.Hill Williams FW16 Renault 3.5 V10
1993 A.Prost Williams FW15C Renault 3.5 V10
1992 N.Mansell Williams FW14B Renault 3.5 V10
1991 N.Mansell Williams FW14 Renault 3.5 V10
       

Charakteristika okruhu :
Na okruhu v Montmeló nedaleko Barcelony se VC Španělska jezdí od roku 1991. Je to trať, kterou všichni jezdci znají nejlépe, protože tu probíhá většina testovacích jízd. Proto jsou zde všechny vozy od počátku tréninku perfektně nastaveny.
Obtížně se zde předjíždí a život jezdcům komplikuje silný vítr od moře. Závod zde bývá málo dramatický a bez překvapení. Proto byla pro letošek trať jen pro velkou cenu F1 upravena změnou tvaru zatáčky La Caixa, která byla narovnána a nahrazena krátkou (120 m) rovinkou. Cílová rovinka dostala zcela nový povrch a přestavěny zde byly ochranné zdi.

Okruh z pohledu jezdců:
Pedro de la Rosa - "Je to můj domácí okruh, ale neznám ho lépe než ostatní jezdci, je jeden z nejtěžších pro pneumatiky."

Jarno Trulli - "Je to velmi těžký okruh, trať je náročná a vyžaduje optimální fyzičku."

Adresa:
Circuit de Catalunya,
Km 2, Carretera de Granollers
Montmelo
Barcelona
SPAIN

Tel.: (-34) 3 571 9700
Fax: (-34) 3 572 3061

Nejbližší město: Barcelona - 20 km
Nejbližší letiště: Barcelona El Prat - 30 km

Michael Schumacher r.2003 jedno kolo po Circuit de Catalunya

 

Otodrom Istanbul - GP Turecka 2008

Oficiální webové stránky:
www.f1grandprixturkey.com

Začátek závodu:
15:00 místního času
14:00 středoevropského času

 

 LEGENDA:
startovní
rošt
rychlostní
stupeň
rychlost
(km/h)
rychlost
(mph)
boční
přetížení
číslo
zatáčky
měřený
sektor
čas
sektoru
čas
na kolo
cílová
čára
 
   
Délka kola:
5,378 km
Počet kol: 57
Délka závodu: 306,66 km
   
   
Nejrychlejší kolo: Juan Pablo Montoya (2005, McLaren MP4-20) - 1:24,770
   

       
Rok Vítěz Vůz Motor
2007 F.Massa Ferrari F2007 Ferrari 2.4 V8
2006 F.Massa Ferrari 248 F1 Ferrari 2.4 V8
2005 K.Räikkönen McLaren MP4-20 McLaren 3.0 V10
       

Charakteristika okruhu :
Okruh v Istanbulu je dalším projektem německého návrháře Hermana Tilkeho. Ten stojí mimo jiné i za okruhy v Bahrajnu, Číně a Malajsii. Turecký okruh má osm levotočivých a šest pravotočivých zatáček, které spojují čtyři rovinky. Hlavní tribuna má kapacitu 25.000 diváků. Celková kapacita okruhu čítá 130.000 lidí.

Adresa:
Turkish Grand Prix
Motor Sports and Organization
Resadiye Cad. ITO Ek
Binasi Kat:1
Eminonu - Istanbul
TURKEY

Tel.: (+90) 212 522 4155
Fax: (+90) 212 522 4239

  Kimi Räikkonen 2006 VC Turecka

 

 

 

Monte Carlo Street Circuit - GP Monaka 2008

Oficiální webové stránky:
www.acm.mc

Začátek závodu:
14:00 místního času
14:00 středoevropského času

 

 

 LEGENDA:
startovní
rošt
rychlostní
stupeň
rychlost
(km/h)
rychlost
(mph)
boční
přetížení
číslo
zatáčky
měřený
sektor
čas
sektoru
čas
na kolo
cílová
čára
 
   
Délka kola:
3,370 km
Počet kol: 78
Délka závodu: 262,860 km
Hlavní úseky
předjíždění:
Zatáčka za cílovou rovinkou
   
   
Nejrychlejší kolo: Michael Schumacher (2004, Ferrari F2004) - 1:14,439
   
       
Rok Vítěz Vůz Motor
2007 F.Alonso McLaren MP4-22 Mercedes 2.4 V8
2006 F.Alonso Renault R26 Renault 2.4 V8
2005 K.Räikkönen McLaren MP4-20 Mercedes 3.0 V10
2004 J.Trulli Renault R24 Renault 3.0 V10
2003 J.P.Montoya Williams FW25 BMW 3.0 V10
2002 D.Coulthard McLaren MP4-17 Mercedes 3.0 V10
2001 M.Schumacher Ferrari F2001 Ferrari 3.0 V10
2000 D.Coulthard McLaren MP4-15 Mercedes 3.0 V10
1999 M.Schumacher Ferrari F399 Ferrari 3.0 V10
1998 M.Häkkinen McLaren MP4-13 Mercedes 3.0 V10
1997 M.Schumacher Ferrari F310B Ferrari 3.0 V10
1996 O.Panis Ligier JS43 Mugen-Honda 3.0 V10
1995 M.Schumacher Benetton B195 Renault 3.0 V10
1994 M.Schumacher Benetton B194 Ford Zetec-R 3.5 V8
1993 A.Senna McLaren MP4-8 Ford HB 3.5 V8
1992 A.Senna McLaren MP4-7A Honda 3.5 V12
1991 A.Senna McLaren MP4-6 Honda 3.5 V12
1990 A.Senna McLaren MP4-5B Honda 3.5 V10
1989 A.Senna McLaren MP4-5 Honda 3.5 V10
1988 A.Prost McLaren MP4-4 Honda 1.5 V6T
1987 A.Senna Lotus 99T Honda 1.5 V6T
1986 A.Prost McLaren MP4-2C TAG 1.5 V6T
1985 A.Prost McLaren MP4-2B TAG 1.5 V6T
1984 A.Prost McLaren MP4-2 TAG 1.5 V6T
1983 K.Rosberg Williams FW08C Ford Cos. DFV 3.0 V8
1982 R.Patrese Brabham BT49D Ford Cos. DFV 3.0 V8
1981 G.Villeneuve Ferrari 126CK Ferrari 1.5 V6T
1980 C.Reutemann Williams FW07B Ford Cos. DFV 3.0 V8
1979 J.Scheckter Ferrari 312T4 Ferrari 3.0 F12
1978 P.Depailler Tyrrell 008 Ford Cos. DFV 3.0 V8
1977 J.Scheckter Wolf WR1 Ford Cos. DFV 3.0 V8
1976 N.Lauda Ferrari 312T2 Ferrari 3.0 F12
1975 N.Lauda Ferrari 312T Ferrari 3.0 F12
1974 R.Peterson Lotus 72E Ford Cos. DFV 3.0 V8
1973 J.Stewart Tyrrell 006 Ford Cos. DFV 3.0 V8
1972 J.P.Beltoise BRMP 160B BRM 3.0 V12
1971 J.Stewart Tyrrell 003 Ford Cos. DFV 3.0 V8
1970 J.Rindt Lotus 49C Ford Cos. DFV 3.0 V8
1969 G.Hill Lotus 49B Ford Cos. DFV 3.0 V8
1968 G.Hill Lotus 49B Ford Cos. DFV 3.0 V8
1967 D.Hulme Brabham BT20 Repco 3.0 V8
1966 J.Stewart BRMP 261 BRM 1.9 V8
1965 G.Hill BRMP 261 BRM 1.5 V8
1964 G.Hill BRMP 261 BRM 1.5 V8
1963 G.Hill BRMP 57 BRM 1.5 V8
1962 B.McLaren Cooper T60 Climax 1.5 V8
1961 S.Moss Lotus 18 Climax 1.5 L4
1960 S.Moss Lotus 18 Climax 2.5 L4
1959 J.Brabham Cooper T51 Climax 2.5 L4
1958 M.Trintignant Cooper T45 Climax 2.0 L4
1957 J.M.Fangio Maserati 250F Maserati 2.5 L6
1956 S.Moss Maserati 250F Maserati 2.5 L6
1955 M.Trintignant Ferrari 625 Ferrari 2.5 L4
1950 J.M.Fangio Alfa Romeo158 Alfa Romeo 1.5 L8C
       

Charakteristika okruhu:
Velká cena ulicemi kolem přístavu a přes náměstí u Kasina se v Monaku jezdí od roku 1929. Nejkratší a nejpomalejší závod roku s jedinečnou atmosférou noblesního knížectví s množstvím prominentních hostí má v kalendáři jisté místo i do budoucna.
Úzká trať bez únikových zón vyžaduje přesnost a soustředění. Do zatáček se najíždí naslepo a předjíždět se zde nedá. Výjezd tunelu je paradoxně nejrychlejší zatáčkou MS, protože se zde dosahuje 290 km/h. Nejvíce vozů končí mimo trať po jezdeckých chybách. Probíhají stavební práce, rozšiřující pevninu, zvětší prostor pro zázemí týmů, ale na trať nebudou mít vliv.

 Okruh z pohledu jezdců:
Ralf Schumacher - "V Monte Carlu se musíte koncentrovat na sto procent. Není tu místo na odpočinek."

Heinz-Harald Frentzen - "Je to největší událost v kalendáři F1, ale potřebujete tu obrovskou koncentraci na závod."

Adresa:
Automobile Club de Monaco
23 Boulevard Albert 1er
BP 464
98000 MONACO

Tel.: (-377) 931 526 00
Fax: (-377) 932 58008

Nejbližší město: Monte Carlo - 0 km
Nejbližší letiště: Nice Cote d'Azur - 25 km

 

Kimi Raikkonen Monaco 2001

Montreal (Circuit Gilles Villeneuve) - GP Kanady 2008

Oficiální webové stránky:
www.grandprix.ca

Začátek závodu:
13:00 místního času
19:00 středoevropského času

 

 

 LEGENDA:
startovní
rošt
rychlostní
stupeň
rychlost
(km/h)
rychlost
(mph)
boční
přetížení
číslo
zatáčky
měřený
sektor
čas
sektoru
čas
na kolo
cílová
čára
 
   
Délka kola:
4,361 km
Počet kol: 70
Délka závodu: 305,270 km
Hlavní úseky
předjíždění:
Při brždění do šikany před cílovou rovinkou
   
   
Nejrychlejší kolo: Rubens Barrichello (2004, Ferrari F2004) - 1:13,622
   
       
Rok Vítěz Vůz Motor
2007 L.Hamilton McLaren MP4-22 Mercedes 2.4 V8
2006 F.Alonso Renault R26 Renault 2.4 V8
2005 K.Räikkönen McLaren MP4-20 Mercedes 3.0 V10
2004 M.Schumacher Ferrari F2004 Ferrari 3.0 V10
2003 M.Schumacher Ferrari F2003-GA Ferrari 3.0 V10
2002 M.Schumacher Ferrari F2002 Ferrari 3.0 V10
2001 R.Schumacher Williams FW23 BMW 3.0 V10
2000 M.Schumacher Ferrari F1-2000 Ferrari 3.0 V10
1999 M.Häkkinen McLaren MP4-14 Mercedes 3.0 V10
1998 M.Schumacher Ferrari F300 Ferrari 3.0 V10
1997 M.Schumacher Ferrari F310B Ferrari 3.0 V10
1996 D.Hill Williams FW18 Renault 3.0 V10
1995 J.Alesi Ferrari 412T2 Ferrari 3.0 V12
1994 M.Schumacher Benetton B194 Ford Zetec-R 3.5 V8
1993 A.Prost Williams FW15C Renault 3.5 V10
1992 G.Berger McLaren MP4-7A Honda 3.5 V12
1991 N.Piquet Benetton B191 Ford HB 3.5 V8
1990 A.Senna McLaren MP4-5B Honda 3.5 V10
1989 T.Boutsen Williams FW12C Renault 3.5 V10
1988 A.Senna McLaren MP4-4 Honda 1.5 V6T
1986 N.Mansell Williams FW11 Honda 1.5 V6T
1985 M.Alboreto Ferrari 156/85 Ferrari 1.5 V6T
1984 N.Piquet Brabham BT53 BMW 1.5 L4T
1983 R.Arnoux Ferrari 126C2B Ferrari 1.5 V6T
1982 N.Piquet Brabham BT50 BMW 1.5 L4T
1981 J.Laffite Ligier JS17 Matra 3.0 V12
1980 A.Jones Williams FW07B Ford Cos. DFV 3.0 V8
1979 A.Jones Williams FW07 Ford Cos. DFV 3.0 V8
1978 G.Villeneuve Ferrari 312T3 Ferrari 3.0 F12
       

Charakteristika okruhu:
Osud závodu byl dlouho nejistý, ale jezdci závod, který se jezdí od roku 1978, vesměs vítají. Nikde jinde totiž nežije celé město závodem tak, jako zde. Trať je jednou z nejtechničtějších a jezdecky nejnáročnějších. Častá akcelerace ze šikan zvýhodňuje výkonnější motory. Množstvím šikan a jízdou přes obrubníky připomíná Imolu, ale mnohde jen minimální únikové zóny nedovolují chyby. Kritickým místem je esíčkovitá šikana v nájezdu do cílové rovinky, navazující na nejrychlejší místo tratě. Nejedná se o permanentní okruh, a proto se během víkendu značně mění kvalita povrchu tratě.

Okruh z pohledu jezdců:
Jarno Trulli - "Je to hodně rychlý okruh a mám ho velmi rád."

Rubens Barrichello - "Montreal je velmi tvrdý na brzdy."

Adresa:
Circuit Gilles Villeneuve,
Tour de Controle
Ile Notre Dame
Montreal
Quebec H3C 1AO
CANADA

Tel.: (-1) 514 350 4731
Fax: (-1) 514 350 0007

Nejbližší město: Montreal - 3 km
Nejbližší letiště: Montreal Dorval - 25 km

  

1999 Canadian GP - Mika Häkkinen

Circuit de Nevers Magny Cours - GP Francie 2008

Oficiální webové stránky:
www.magnyf1.com

Začátek závodu:
14:00 místního času
14:00 středoevropského času

 

 

 LEGENDA:
startovní
rošt
rychlostní
stupeň
rychlost
(km/h)
rychlost
(mph)
boční
přetížení
číslo
zatáčky
měřený
sektor
čas
sektoru
čas
na kolo
cílová
čára
 
   
Délka kola:
4,411 km
Počet kol: 70
Délka závodu: 308,586 km
Hlavní úseky
předjíždění:
Při brždění do vlásenky Adelaide
   
   
Nejrychlejší kolo: Michael Schumacher (2004, Ferrari F2004) - 1:15,377
   
       
Rok Vítěz Vůz Motor
2007 K.Räikkönen Ferrari F2007 Ferrari 2.4 V8
2006 M.Schumacher Ferrari 248 F1 Ferrari 2.4 V8
2005 F.Alonso Renault R25 Renault 3.0 V10
2004 M.Schumacher Ferrari F2004 Ferrari 3.0 V10
2003 R.Schumacher Williams FW25 BMW 3.0 V10
2002 M.Schumacher Ferrari F2002 Ferrari 3.0 V10
2001 M.Schumacher Ferrari F2001 Ferrari 3.0 V10
2000 D.Coulthard McLaren MP4-15 Mercedes 3.0 V10
1999 H-H.Frentzen Jordan 199 Mugen-Honda 3.0 V10
1998 M.Schumacher Ferrari F300 Ferrari 3.0 V10
1997 M.Schumacher Ferrari F310B Ferrari 3.0 V10
1996 D.Hill Williams FW18 Renault 3.0 V10
1995 M.Schumacher Benetton B195 Renault 3.0 V10
1994 M.Schumacher Benetton B194 Ford Zetec-R 3.5 V8
1993 A.Prost Williams FW15C Renault 3.5 V10
1992 N.Mansell Williams FW14B Renault 3.5 V10
1991 N.Mansell Williams FW14 Renault 3.5 V10
       

Charakteristika okruhu:
Po řadě pochybností se VC Francie na okruhu Magny Cours, kde se jezdí od roku 1991, letos přece jen pojede. Okruh je daleko od velkých měst, což komplikuje ubytování.
Trať doznala v roce 2003 významné proměny, když zmizela šikana La Lycée v nájezdu do cílové rovinky. Divácky nepříliš zajímavý okruh je mezi jezdci poměrně oblíbený, zejména kombinace velmi rychlých zatáček za cílovou rovinkou Grande Courbe-Estoril-Golf. Následující vlásenka Adelaide umožňuje efektní přejíždění. Velmi rovný povrch se stává v dešti v některých místech téměř nesjízdným.

Okruh z pohledu jezdců:
Ralf Schumacher - "Magny-Cours je jeden z mých nejoblíbenějších okruhů - ale některé jeho části by měly mít větší únikové zóny."

Eddie Irvine - "Je to komplexní okruh, který klade hlavní důraz na aerodynamiku."

Adresa:
Circuit de Nevers Magny-Cours,
Technopole
F-58470 Magny-Cours
FRANCE

Tel.: (-33) 386 218 000
Fax: (-33) 386 218 080

Nejbližší město: Nevers - 10 km
Nejbližší letiště: Paris Charles de Gaulle - 250 km

 

2001 French Grand Prix - Formula One - J.P.Montoya

 

 

Silverstone GP Circuit - GP Velké Británie 2008

Oficiální webové stránky:
www.silverstone-circuit.co.uk

Začátek závodu:
13:00 místního času
14:00 středoevropského času

 

 LEGENDA:
startovní
rošt
rychlostní
stupeň
rychlost
(km/h)
rychlost
(mph)
boční
přetížení
číslo
zatáčky
měřený
sektor
čas
sektoru
čas
na kolo
cílová
čára
 
   
Délka kola:
5,141 km
Počet kol: 60
Délka závodu: 308,355 km
Hlavní úseky
předjíždění:
Na konci dlouhé rovinky a při brždění do šikany
   
   
Nejrychlejší kolo: Michael Schumacher (2004, Ferrari F2004) - 1:18,739
   
       
Rok Vítěz Vůz Motor
2007 K.Räikkönen Ferrari F2007 Ferrari 2.4 V8
2006 F.Alonso Renault R26 Renault 2.4 V8
2005 J.P.Montoya McLaren MP4-20 Mercedes 3.0 V10
2004 M.Schumacher Ferrari F2004 Ferrari 3.0 V10
2003 R.Barrichello Ferrari F2003-GA Ferrari 3.0 V10
2002 M.Schumacher Ferrari F2002 Ferrari 3.0 V10
2001 M.Häkkinen McLarenMP4-16 Mercedes 3.0 V10
2000 D.Coulthard McLaren MP4-15 Mercedes 3.0 V10
1999 D.Coulthard McLaren MP4-14 Mercedes 3.0 V10
1998 M.Schumacher Ferrari F300 Ferrari 3.0 V10
1997 J.Villeneuve Williams FW19 Renault 3.0 V10
1996 J.Villeneuve Williams FW18 Renault 3.0 V10
1995 J.Herbert Benetton B195 Renault 3.0 V10
1994 D.Hill Williams FW16 Renault 3.5 V10
1993 A.Prost Williams FW15C Renault 3.5 V10
1992 N.Mansell Williams FW14B Renault 3.5 V10
1991 N.Mansell Williams FW14 Renault 3.5 V10
1990 A.Prost Ferrari F1-90-2 Ferrari 3.5 V12
1989 A.Prost McLaren MP4-5 Honda 3.5 V10
1988 A.Senna McLaren MP4-4 Honda 1.5 V6T
1987 N.Mansell Williams FW11B Honda 1.5 V6T
1985 A.Prost McLaren MP4-2B TAG 1.5 V6T
1983 A.Prost Renault RE40 Renault 1.5 V6T
1981 J.Watson McLaren MP4-1 Ford Cos. DFV 3.0 V8
1979 C.Regazzoni Williams FW07 Ford Cos. DFV 3.0 V8
1977 J.Hunt McLaren M26 Ford Cos. DFV 3.0 V8
1975 E.Fittipaldi McLaren M23 Ford Cos. DFV 3.0 V8
1973 P.Revson McLaren M23 Ford Cos. DFV 3.0 V8
1971 J.Stewart Tyrrell 003 Ford Cos. DFV 3.0 V8
1969 J.Stewart Matra MS80 Ford Cos. DFV 3.0 V8
1967 J.Clark Lotus 49 Ford Cos. DFV 3.0 V8
1965 J.Clark Lotus 33 Climax 1.5 V8
1963 J.Clark Lotus 25 Climax 1.5 V8
1960 J.Brabham Cooper T53 Climax 2.5 L4
1958 P.Collins Ferrari 246 Ferrari 2.4 V6
1956 J.M.Fangio Ferrari D50 Ferrari 2.5 V8
1954 J.F.Gonzalez Ferrari 625 Ferrari 2.5 L4
1953 A.Ascari Ferrari 500 Ferrari 2.0 L4
1952 A.Ascari Ferrari 500 Ferrari 2.0 L4
1951 J.F.Gonzalez Ferrari 375 Ferrari 4.5 V12
1950 N.Farina Alfa Romeo 158 Alfa Romeo 1.5 L8C
       

Charakteristika okruhu:
Na bývalém vojenském letišti v Silverstone se britská VC jela poprvé už roku 1949. Od té doby doznal okruh celé řady přestaveb, takže zcela ztratil svůj dřívější charakter.
Trať je velmi rychlá s několika zajímavými zatáčkami. Nejzajímavějším úsekem je rychlá zatáčka Copse a následující komplex zatáček Maggots-Becketts-Chapel. Právě zde se vloni odehrála celá řada nádherných předjížděcích manévrů. Naopak úsek Brooklands mezi mostem a cílovou zatáčkou Woodcote vylučuje plynulou jízdu. Monoposty jsou zde totiž nestabilní, protože jsou nastaveny na menší přítlak.

Okruh z pohledu jezdců:
Eddie Irvine - "Silverstone je najzajímavější v zatáčce Becketts, kde sa dá najlépe závodit."

Jacques Villeneuve - "Je těžké najít limit na této trati - vždy musíte tlačit sám na sebe."

Adresa:
Silverstone Circuit Ltd,
Silverstone
Towcester
Northamptonshire NN12 8TN
ENGLAND

Tel.: (-44) 1327 85 72 71
Fax: (-44) 1327 85 76 63

Nejbližší město: Northampton - 25 km
Nejbližší letiště: London Heathrow - 100 km

  

David Coulthard Onboard Practice Lap Silverstone 2004

Nürburgring - GP Německa 2008

Oficiální webové stránky:
www.nuerburgring.de

Začátek závodu:
14:00 místního času
14:00 středoevropského času

 

 

 LEGENDA:
startovní
rošt
rychlostní
stupeň
rychlost
(km/h)
rychlost
(mph)
boční
přetížení
číslo
zatáčky
měřený
sektor
čas
sektoru
čas
na kolo
cílová
čára
 
   
Délka kola:
5,148 km
Počet kol: 60
Délka závodu: 308,863 km
Hlavní úseky
předjíždění:
První zatáčka a pro odvážné při brždění do šikany
   
   
Nejrychlejší kolo: Michael Schumacher (2004, Ferrari F2004) - 1:29,468
   
       
Rok Vítěz Vůz Motor
2006 M.Schumacher Ferrari 248 F1 Ferrari 2.4 V8
2005 F.Alonso Renault R25 Renault 3.0 V10
2004 M.Schumacher Ferrari F2004 Ferrari 3.0 V10
2003 R.Schumacher Williams FW25 BMW 3.0 V10
2002 R.Barrichello Ferrari F2002 Ferrari 3.0 V10
2001 M.Schumacher Ferrari F2001 Ferrari 3.0 V10
2000 M.Schumacher Ferrari F1-2000 Ferrari 3.0 V10
1999 J.Herbert Stewart SF3 Ford Cos. CR-1 3.0 V10
1998 M.Häkkinen McLaren MP4-13 Mercedes 3.0 V10
1997 J.Villeneuve Williams FW19 Renault 3.0 V10
1996 J.Villeneuve Williams FW18 Renault 3.0 V10
1995 M.Schumacher Benetton B195 Renault 3.0 V10
1985 M.Alboreto Ferrari 156/85 Ferrari 1.5 V6T
1984 A.Prost McLaren MP4-2 TAG 1.5 V6T
1976 J.Hunt McLaren M23 Ford Cos. DFV 3.0 V8
1975 C.Reutemann Brabham BT44B Ford Cos. DFV 3.0 V8
1974 C.Regazzoni Ferrari 312B3 Ferrari 3.0 F12
1973 J.Stewart Tyrrell 006 Ford Cos. DFV 3.0 V8
1972 J.Ickx Ferrari 312B2-72 Ferrari 3.0 F12
1971 J.Stewart Tyrrell 003 Ford Cos. DFV 3.0 V8
1969 J.Ickx Brabham BT26A Ford Cos. DFV 3.0 V8
1968 J.Stewart Matra MS10 Ford Cos. DFV 3.0 V8
1967 D.Hulme Brabham BT24 Repco 3.0 V8
1966 J.Brabham Brabham BT19 Repco 3.0 V8
1965 J.Clark Lotus 33 Climax 1.5 V8
1964 J.Surtees Ferrari 158 Ferrari 1.5 V8
1963 J.Surtees Ferrari 156/63 Ferrari 1.5 V6
1962 G.Hill BRM P57 BRM 1.5 V8
1961 S.Moss Lotus 18/21 Climax 1.5 L4
1958 T.Brooks Vanwall Vanwall 2.5 L4
1957 J.M.Fangio Maserati 250F Maserati 2.5 L6
1956 J.M.Fangio Ferrari D50 Ferrari 2.5 V8
1954 J.M.Fangio Mercedes W196 Mercedes 2.5 L8
1953 N.Farina Ferrari 500 Ferrari 2.0 L4
1952 A.Ascari Ferrari 500 Ferrari 2.0 L4
1951 A.Ascari Ferrari 375 Ferrari 4.5 V12
       

Charakteristika okruhu:
Nürburgring hostil VC Německa v roce 1984 a od roku 1995 se zde jezdí VC Evropy (v letech 1997-98 nesl závod označení VC Lucemburska). Umístění okruhu do nádherného prostředí lesnatého pohoří Eifel přináší časté přeháňky.
Jezdecky nepříliš zajímavý okruh sestává z řady pomalých a středně rychlých zatáček spojených jen krátkými rovinkami. To vyžaduje velký aerodynamický přítlak. Předjíždění je zde obtížné, ale možné při nájezdu do šikany NGK za nejrychlejším úsekem trati a v novém úseku za cílovou rovinkou zvaném Mercedes Kurve.

Okruh z pohledu jezdců:

Jacques Villeneuve - "Je tu pár pěkných ale i těžkých zatáček."

Heinz-Harald Frentzen - "Nürburgring není na seznamu mých oblíbených okruhů, ale má svoje kvality."

Adresa:
Nürburgring GmbH,
D-5489 Nürburg/Eifel
GERMANY

Tel.: (-49) 2691 302 0
Fax: (-49) 2691 302 155

Nejbližší město: Koblenz - 60 km
Nejbližší letiště: Düsseldorf Rhein-Ruhr - 120 km

Alonso Nürburgring 2005

 

Hungaroring - GP Maďarska 2008

Oficiální webové stránky:
www.hungaroinfo.com/formel1

Začátek závodu:
14:00 místního času
14:00 středoevropského času

 

 

 LEGENDA:
startovní
rošt
rychlostní
stupeň
rychlost
(km/h)
rychlost
(mph)
boční
přetížení
číslo
zatáčky
měřený
sektor
čas
sektoru
čas
na kolo
cílová
čára
 
   
Délka kola:
4,381 km
Počet kol: 70
Délka závodu: 306,663 km
Hlavní úseky
předjíždění:
V zatáčce hned po cílové rovincet a před nájezdem do šikany na konci okruhu
   
   
Nejrychlejší kolo: Michael Schumacher (2004, Ferrari F2004) - 1:19,071
   
 
       
Rok Vítěz Vůz Motor
2007 L.Hamilton McLaren MP4-22 Mercedes 2.4 V8
2006 J.Button Honda RA106 Honda 2.4 V8
2005 K.Räikkönen McLaren MP4-20 Mercedes 3.0 V10
2004 M.Schumacher Ferrari F2004 Ferrari 3.0 V10
2003 F.Alonso Renault R23B Renault 3.0 V10
2002 R.Barrichello Ferrari F2002 Ferrari 3.0 V10
2001 M.Schumacher Ferrari F2001 Ferrari 3.0 V10
2000 M.Häkkinen McLaren MP4-15 Mercedes 3.0 V10
1999 M.Häkkinen McLaren MP4-14 Mercedes 3.0 V10
1998 M.Schumacher Ferrari F300 Ferrari 3.0 V10
1997 J.Villeneuve Williams FW19 Renault 3.0 V10
1996 J.Villeneuve Williams FW18 Renault 3.0 V10
1995 D.Hill Williams FW17 Renault 3.0 V10
1994 M.Schumacher Benetton B194 Ford Zetec-R 3.5 V8
1993 D.Hill Williams FW15C Renault 3.5 V10
1992 A.Senna McLaren MP4-7A Honda 3.5 V12
1991 A.Senna McLaren MP4-6 Honda 3.5 V12
1990 T.Boutsen Williams FW13B Renault 3.5 V10
1989 N.Mansell Ferrari 640 Ferrari 3.5 V12
1988 A.Senna McLaren MP4-4 Honda 1.5 V6T
1987 N.Piquet Williams FW11B Honda 1.5 V6T
1986 N.Piquet Williams FW11 Honda 1.5 V6T
       

Charakteristika okruhu:
Jediná východoevropská velká cena se jezdí od roku 1986. Po zrušení VC Rakouska se jedná o jedinou relativně dostupnou šanci českých fanoušků vidět F1. Z přírodních tribun je velmi dobrý přehled o dění na většině trati.
Úzká trať plná zatáček prakticky vylučuje předjíždění a nedopřává jezdci oddech. Ani loňská úprava první zatáčky na konci cílové rovinky na tom mnoho nezměnila. Povrch neustále pokrývá vrstva písku, což zvyšuje riziko vyjetí z vyjeté stopy. Závod se jezdí v horku, což jej v kombinaci s největší časovou délkou činí mimořádně fyzicky náročným.

Okruh z pohledu jezdců:
Heinz-Harald Frentzen - "Hungaroring se mi líbí, obzvláště poslední zatáčka je velice vzrušující a zábavná."

Eddie Irvine - "Hungaroring je jeden z mých oblíbených okruhů. Neustálé změny směru jízdy vás uržují nepřetržitě ve střehu."

Adresa:
Hungaroring
PF10
H-2146 Mogyorod, PO Box 10
HUNGARY

Tel.: (-36) 28 33 00 40
Fax: (-36) 28 30 00 80

Nejbližší město: Budapest - 12 km
Nejbližší letiště: Budapest Ferihegy - 25 km

F1-Robert Kubica, Hungaroring

Trať Valencie

 

NÁZEV: Valencie

STÁT: Španělsko
DÉLKA OKRUHU: 5473 m
DÉLKA ZÁVODU: 56 kol, tj. 306.00 km
POLE POSITION:
NEJ. KOLO:
LOŇSKÝ VÍTĚZ:

(nový okruh - momentálně není více informací)

 

Valencia Street Circuit - Virtualní video 


Spa-Francorchamps - GP Belgie 2008

Oficiální webové stránky:
www.spa-francorchamps.be

Začátek závodu:
14:00 místního času
14:00 středoevropského času

 

 

 LEGENDA:
startovní
rošt
rychlostní
stupeň
rychlost
(km/h)
rychlost
(mph)
boční
přetížení
číslo
zatáčky
měřený
sektor
čas
sektoru
čas
na kolo
cílová
čára
 
   
Délka kola:
7,004 km
Počet kol: 44
Délka závodu: 306,812 km
Hlavní úseky
předjíždění:
Před nájezdem do zatáček La Source, Les Combes a Malmedy
   
   
Nejrychlejší kolo:

Kimi Räikkönen (2004, McLaren MP4-19B) - 1:45,108

   
       
Rok Vítěz Vůz Motor
2007 K.Räikkönen Ferrari F2007 Ferrari 2.4 V8
2005 K.Räikkönen McLaren MP4-20 Mercedes 3.0 V10
2004 K.Räikkönen McLaren MP4-19B Mercedes 3.0 V10
2002 M.Schumacher Ferrari F2002 Ferrari 3.0 V10
2001 M.Schumacher Ferrari F2001 Ferrari 3.0 V10
2000 M.Häkkinen McLaren MP4-15 Mercedes 3.0 V10
1999 D.Coulthard McLaren MP4-14 Mercedes 3.0 V10
1998 D.Hill Jordan 198 Mugen-Honda 3.0 V10
1997 M.Schumacher Ferrari F310B Ferrari 3.0 V10
1996 M.Schumacher Ferrari F310 Ferrari 3.0 V10
1995 M.Schumacher BenettonB195 Renault 3.0 V10
1994 D.Hill Williams FW16B Renault 3.5 V10
1993 D.Hill Williams FW15C Renault 3.5 V10
1992 M.Schumacher Benetton B192 Ford HB 3.5 V8
1991 A.Senna McLaren MP4-6 Honda 3.5 V12
1990 A.Senna McLaren MP4-5B Honda 3.5 V10
1989 A.Senna McLaren MP4-5 Honda 3.5 V10
1988 A.Senna McLaren MP4-4 Honda 1.5 V6T
1987 A.Prost McLarenMP4-3 TAG 1.5 V6T
1986 N.Mansell Williams FW11 Honda 1.5 V6T
1985 A.Senna Lotus 97T Renault 1.5 V6T
1983 A.Prost Renault RE40 Renault 1.5 V6T
1970 P.Rodriguez BRM P153 BRM 3.0 V12
1968 B.McLaren McLaren M7A Ford Cos. DFV 3.0 V8
1967 D.Gurney Eagle T1G Weslake3.0 V12
1966 J.Surtees Ferrari 312 Ferrari 3.0 V12
1965 J.Clark Lotus 33 Climax 1.5 V8
1964 J.Clark Lotus 25 Climax 1.5 V8
1963 J.Clark Lotus 25 Climax 1.5 V8
1962 J.Clark Lotus 25 Climax 1.5 V8
1961 P.Hill Ferrari 156 Ferrari 1.5 V6
1960 J.Brabham Cooper T53 Climax 2.5 L4
1958 T.Brooks Vanwall Vanwall 2.5 L4
1956 P.Collins Ferrari D50 Ferrari 2.5 V8
1955 J.M.Fangio Mercedes W196 Mercedes 2.5 L8
1954 J.M.Fangio Maserati 250F Maserati 2.5 L6
1953 A.Ascari Ferrari 500 Ferrari 2.0 L4
1952 A.Ascari Ferrari 500 Ferrari 2.0 L4
1951 N.Farina Alfa Romeo 159 Alfa Romeo 1.5 L8C
1950 J.M.Fangio Alfa Romeo 158 Alfa Romeo 1.5 L8C
       

Charakteristika okruhu:
Závod se vrací do MS po roční přestávce. V belgických Ardenách se závodí od počátku století a VC Belgie se zde jezdí od roku 1924. Okruh Spa-Francorchamps od té doby doznal řady proměn, ale i nadále se jedná o jedinečnou horskou trať.
Jezdci se mohou těšit na návrat nejslavnější zatáčky - pekelně rychlého esička Eau Rouge v přechodu z klesání do stoupání. Proměnou prochází jiný oblíbený úsek - nájezd do šikany u autobusové zatáčky před cílovou rovinkou. Zrádné zde bývá proměnlivé počasí.

Okruh z pohledu jezdců:
Jacques Villeneuve - "Ve formuli 1 jsou dva úžasné zavodní okruhy a Spa je jedním z nich!"

Jarno Trulli - "Mám Spa opravdu hodně rád. Je to pro piloty velmi vzrušující výzva a pro mě osobně nejoblíbenější trať z celého kalendáře GP."

Adresa:
Circuit de Spa-Francorchamps
Circuit House
Route du Circuit 55
B-4970 Francorchamps
BELGIUM

Tel.: (-32) 87 275 138
Fax: (-32) 87 275 296

Nejbližší město: Liege - 50 km
Nejbližší letiště: Bruxelles Zavantem - 150 km

kimi raikkonen onboard spa 2007

Autodroma Nationale di Monza - GP Itálie 2008

Oficiální webové stránky:
www.monzanet.it

Začátek závodu:
14:00 místního času
14:00 středoevropského času

 

 

 LEGENDA:
startovní
rošt
rychlostní
stupeň
rychlost
(km/h)
rychlost
(mph)
boční
přetížení
číslo
zatáčky
měřený
sektor
čas
sektoru
čas
na kolo
cílová
čára
 
   
Délka kola:
5,793 km
Počet kol: 53
Délka závodu: 307,029 km
Hlavní úseky
předjíždění:
Před nájezdem do třetí šikany
   
Nejrychlejší kolo: Rubens Barrichello (2004, Ferrari F2004) - 1:21,046
   
       
Rok Vítěz Vůz Motor
2007 F.Alonso McLaren MP4-22 Mercedes 2.4 V8
2006 M.Schumacher Ferrari 248 F1 Ferrari 2.4 V8
2005 J.P.Montoya McLaren MP4-21 Mercedes 3.0 V10
2004 R.Barrichello Ferrari F2004 Ferrari 3.0 V10
2003 M.Schumacher Ferrari F2003-GA Ferrari 3.0 V10
2002 R.Barrichello Ferrari F2002 Ferrari 3.0 V10
2001 J.P.Montoya Williams FW23 BMW 3.0 V10
2000 M.Schumacher Ferrari F1-2000 Ferrari 3.0 V10
1999 H-H.Frentzen Jordan 199 Mugen-Honda 3.0 V10
1998 M.Schumacher Ferrari F300 Ferrari 3.0 V10
1997 D.Coulthard McLaren MP4-12 Mercedes 3.0 V10
1996 M.Schumacher Ferrari F310 Ferrari 3.0 V10
1995 J.Herbert Benetton B195 Renault 3.0 V10
1994 D.Hill Williams FW16B Renault 3.5 V10
1993 D.Hill Williams FW15C Renault 3.5 V10
1992 A.Senna McLaren MP4-7A Honda 3.5 V12
1991 N.Mansell Williams FW14 Renault 3.5 V10
1990 A.Senna McLaren MP4-5B Honda 3.5 V10
1989 A.Prost McLaren MP4-5 Honda 3.5 V10
1988 G.Berger Ferrari F1/87-88C Ferrari 1.5 V6T
1987 N.Piquet Williams FW11B Honda 1.5 V6T
1986 N.Piquet Williams FW11 Honda 1.5 V6T
1985 Alain Prost McLaren MP4-2B TAG 1.5 V6T
1984 N.Lauda McLaren MP4-2 TAG 1.5 V6T
1983 N.Piquet Brabham BT52B BMW 1.5 L4T
1982 R.Arnoux Renault RE30B Renault 1.5 V6T
1981 A.Prost Renault RE30 Renault 1.5 V6T
1979 J.Scheckter Ferrari 312T4 Ferrari 3.0 F12
1978 N.Lauda Brabham BT46 Alfa Romeo 3.0 F12
1977 M.Andretti Lotus 78 Ford Cos. DFV 3.0 V8
1976 R.Peterson March 761 Ford Cos. DFV 3.0 V8
1975 C.Regazzoni Ferrari 312T Ferrari 3.0 F12
1974 R.Peterson Lotus 72E Ford Cos. DFV 3.0 V8
1973 R.Peterson Lotus 72E Ford Cos. DFV 3.0 V8
1972 E.Fittipaldi Lotus 72D Ford Cos. DFV 3.0 V8
1971 P.Gethin BRM P160 BRM 3.0 V12
1970 C.Regazzoni Ferrari 312B Ferrari 3.0 F12
1969 J.Stewart Matra MS80 Ford Cos. DFV 3.0 V8
1968 D.Hulme McLaren M7A Ford Cos. DFV 3.0 V8
1967 J.Surtees Honda RA300 Honda 3.0 V12
1966 L.Scarfiotti Ferrari 312 Ferrari 3.0 V12
1965 J.Stewart BRM P261 BRM 1.5 V8
1964 J.Surtees Ferrari 158 Ferrari 1.5 V8
1963 J.Clark Lotus 25 Climax 1.5 V8
1962 G.Hill BRM P57 BRM 1.5 V8
1961 P.Hill Ferrari 156 Ferrari 1.5 V6
1960 P.Hill Ferrari 246 Ferrari 2.4 V6
1959 S.Moss Cooper T51 Climax 2.5 L4
1958 T.Brooks Vanwall Vanwall 2.5 L4
1957 S.Moss Vanwall Vanwall 2.5 L4
1956 S.Moss Maserati 250F Maserati 2.5 L6
1955 J.M.Fangio Mercedes W196 Mercedes 2.5 L8
1954 J.M.Fangio Mercedes W196 Mercedes 2.5 L8
1953 J.M.Fangio Maserati A6GCM-53 Maserati 2.0 L6
1952 A.Ascari Ferrari 500 Ferrari 2.0 L4
1951 A.Ascari Ferrari 375 Ferrari 4.5 V12
1950 N.Farina Alfa Romeo 159 Alfa Romeo 1.5 L8C
       

Charakteristika okruhu:
Okruh v Královském parku v Monze hostí VC Itálie od roku 1923. Trať prošla několika přestavbami a byla zpomalena šikanami. Monza má zcela jedinečnou atmosféru díky desetitisícům italských tifosi, bouřlivě podporujících vozy Ferrari.
Navzdory šikanám se jedná o nejrychlejší okruh celého mistrovství světa. Bezpečné předjíždění je možné jen v nájezdech do šikan Variante dle Rettifilo (na konci cílové rovinky) a Variante Ascari. Snaha po dosažení maximální rychlosti vede k minimalizaci přítlačných ploch, což zhoršuje ovladatelnost vozů v zatáčkách a šikanách.

Okruh z pohledu jezdců:
Jenson Button - "Monza je velmi rychlý okruh a klade velké požadavky na vůz, především pak na motor."

Ralf Schumacher - "Monza není pro piloty tak náročná, ale zase nabízí tři skvělé úseky pro předjíždění."

Adresa:
Autodromo Nazionale di Monza
Parco Monza
I-20052 Monza
ITALY

Tel.: (-39) 39 248 21
Fax: (-39) 39 320 324

Nejbližší město: Milano - 15 km
Nejbližší letiště: Milano Linate and Malpensa - 21 km

Felipe Massa Monza 2006 Onboard Qualifying Lap

Trať SingTel Singapore Grand Prix

 

NÁZEV: SingTel Singapore Grand Prix

STÁT: Singapur
DÉLKA OKRUHU: 5067 m
DÉLKA ZÁVODU: 61 kol, tj. 309.00 km
POLE POSITION:
NEJ. KOLO:
LOŇSKÝ VÍTĚZ:

(nový okruh - momentálně není více informací)

Formula 1 Grand Prix In Singapore (Preview)



Fuji Speedway - GP Japonska 2008

Oficiální webové stránky:
www.fujispeedway.jp

Začátek závodu:
13:30 místního času
06:30 středoevropského času

 

 

 LEGENDA:
startovní
rošt
rychlostní
stupeň
rychlost
(km/h)
rychlost
(mph)
boční
přetížení
číslo
zatáčky
měřený
sektor
čas
sektoru
čas
na kolo
cílová
čára
 
   
Délka kola:
4.563 km
Počet kol: 67
Délka závodu: 305,721 km
Hlavní úseky
předjíždění:
V první zatáčce.
   
   
Nejrychlejší kolo:  
   
       
Rok Vítěz Vůz Motor
2007 L.Hamilton McLaren MP4-22 Mercedes 2.4 V8
1977 J.Hunt McLaren M26 Ford Cosworth DFV 3.0 V8
1976 M.Andretti Lotus 77 Ford Cosworth DFV 3.0 V8
       

Charakteristika okruhu:
Okruh Fuji leží na úpatí stejnojmené hory. Šířka tratě je mezi 15 a 25 metry. Na piloty čeká celkem 16 zatáček, z nichž 10 je pravotočivých.

Adresa:
Fuji Speedway


JAPAN

Tel.:
Fax:

Nejbližší město: Tokio
Nejbližší letiště: Central Japan International Airport

Fernando Alonso OnBoard Lap - Fuji 2007
 

Shanghai International Circuit - GP Číny 2008

Oficiální webové stránky:
www.f1china.com.cn

Začátek závodu:
15:00 místního času
09:00 středoevropského času

 

 

 LEGENDA:
startovní
rošt
rychlostní
stupeň
rychlost
(km/h)
rychlost
(mph)
boční
přetížení
číslo
zatáčky
měřený
sektor
čas
sektoru
čas
na kolo
cílová
čára
 
   
Délka kola:
5,451 km
Počet kol: 56
Délka závodu: 305,256 km
   
   
Nejrychlejší kolo: Michael Schumacher (2004, Ferrari F2004) - 1:32,238
   
       
Rok Vítěz Vůz Motor
2007 K.Räikkönen Ferrari F2007 Ferrari 2.4 V8
2006 M.Schumacher Ferrari 248 F1 Ferrari 2.4 V8
2005 F.Alonso Renault R25 Renault 3.0 V10
2004 R.Barrichello Ferrari F2004 Ferrari 3.0 V10
       

 

Charakteristika okruhu:
Shanghai International Circuit leží zhruba 75 minut od centra Šanghaje a 45 minut od hotelu Hilton. Plánovaná je doprava vlakem, ta ale nebude, podobně jako možnost dopravy lodí, dokončena do letošní velké ceny. Hlavní zastřešená tribuna naproti boxům má kapacitu 29 000 míst a je 400 metrů dlouhá. Tvar celého okruhu znázorňuje znak "Shang", původní symbol jména Shanghai. Během velké ceny se očekávají teploty 20-25°C. První a druhá zatáčka tvoří technickou pasáž vybudovanou na umělém, 10-12 metrů vysokém, převýšení. Vozy do ní najedou rychlostí okolo 300 km/h. Třetí zatáčka je pomalá a vhodná k předjíždění. Následuje čtvrtá, velmi rychlá sekce, podobná zatáčce Becketts na okruhu Silverstone. Nejvýhodnější místo k předjížděcím manévrům je zatáčka číslo 6. Z páté zatáčky pojedou vozy 1,3 kilometru na plný plyn. Před vjezdem do ostré "šestky" půjdou jezdci tvrdě na brzdy. Sedmá, poslední, zatáčka nepřináší možnost akce.

Okruh z pohledu jezdců:
Rubens Barrichello: "Vyhrál jsem první závod na novém okruhu, kde všichni startovali z nuly. Snad jen hotel by mohl být blíže okruhu. Číňané musí být skvělí řidiči, protože trénují v hustém provozu. Je to neskutečné, ale oni předjíždějí všude. "

Jenson Button: "Jezdit tady je úplně jiné než v Evropě. Domorodci bojují o každou píď vozovky. Zavřel jsem oči a pak už to bylo dobré."

Adresa:
Shanghai International circuit
Yining Rd 2000
Jiading District, Shanghai
ZIP:201814

Tel.: (021) 69569999
Fax: (021) 69569996

Rubens Barrichello Onboard Pole Lap in Shanghai 2004

Interlagos Circuit - GP Brazílie 2008

Oficiální webové stránky:
www.gpbrazil.com

Začátek závodu:
14:00 místního času
18:00 středoevropského času

 

 

 LEGENDA:
startovní
rošt
rychlostní
stupeň
rychlost
(km/h)
rychlost
(mph)
boční
přetížení
číslo
zatáčky
měřený
sektor
čas
sektoru
čas
na kolo
cílová
čára
 
   
Délka kola:
4,309 km
Počet kol: 71
Délka závodu: 305,90 km
Hlavní úseky
předjíždění:
Esíčko za cílovou rovinkou
   
Nejrychlejší kolo: Jun Pablo Montoya (2004, Williams FW26) - 1:11,473
   
       
Rok Vítěz Vůz Motor
2007 K.Räikkönen Ferrari F2007 Ferrari 2.4 V8
2006 F.Massa Ferrari 248 F1 Ferrari 2.4 V8
2005 J.P.Montoya McLaren MP4-20 Mercedes 3.0 V10
2004 J.P.Montoya Williams FW26 BMW 3.0 V10
2003 G.Fisichella Jordan EJ13 Ford Cos. RS1 3.0 V10
2002 M.Schumacher Ferrari F2002 Ferrari 3.0 V10
2001 D.Coulthard McLaren MP4-16 Mercedes 3.0 V10
2000 M.Schumacher Ferrari F1-2000 Ferrari 3.0 V10
1999 M.Häkkinen McLaren MP4-14 Mercedes 3.0 V10
1998 M.Häkkinen McLaren MP4-13 Mercedes 3.0 V10
1997 J.Villeneuve Williams FW19 Renault 3.0 V10
1996 D.Hill Williams FW18 Renault 3.0 V10
1995 M.Schumacher Benetton B195 Renault 3.0 V10
1994 M.Schumacher Benetton B194 Ford Zetec-R 3.5 V8
1993 A.Senna McLaren MP4-8 Ford HB 3.5 V8
1992 N.Mansell Williams FW14B Renault 3.5 V10
1991 A.Senna McLaren MP4-6 Honda 3.5 V12
1990 A.Prost Ferrari F1-90 Ferrari 3.5 V12
1980 R.Arnoux Renault RE20 Renault 1.5 V6T
1979 J.Laffite Ligier JS11 Ford Cos. DFV 3.0 V8
1977 C.Reutemann Ferrari 312T2 Ferrari 3.0 F12
1976 N.Lauda Ferrari 312T Ferrari 3.0 F12
1975 C. Pace Brabham BT44B Ford Cos. DFV 3.0 V8
1974 E.Fittipaldi McLaren M23 Ford Cos. DFV 3.0 V8
1973 E.Fittipaldi Lotus 72D Ford Cos. DFV 3.0 V8
       

Charakteristika okruhu:
V Interlagosu se s přestávkami jezdí od roku 1973. Poprvé se zde ale pojede poslední závod šampionátu. Pokud se tu bude rozhodovat o titulu, bude závod, vysílaný v Evropě v hlavním vysílacím čase lámat divácké rekordy.
V Sao Paulu se jezdí proti směru otáčení hodinových ručiček, což v kombinaci s rychlými levými zatáčkami představuje nezvyklé namáhání pro krční svaly jezdců. Trať má velmi nekvalitní nerovný povrch. Táhlé stoupání do cílového oblouku umožňuje přípravu předjížděcích manévrů na konci cílové rovinky do klesání Descida do Sol.

Okruh z pohledu jezdců:
Giancarlo Fisichella - "První zatáčka je velmi těžká, protože musíme opravdu tvrdě brzdit a potom prudce zrychlit."

Jacques Villeneuve - "Je to obtížná trať a jezdilo se mi zde vždy těžce."

Adresa:
Autodromo Jose Carlos Pace,
Avenida Senador Teotonio
Vilela 261
Sao Paolo
BRAZIL

Tel.: (-55) 11 521 9911
Fax: (-55) 11 247 3766

Nejbližší město: Sao Paolo - 15 km
Nejbližší letiště: Sao Paolo Guarulhos - 40 km

Schumacher vs Raikkonen - Brazil '06

 Vytvořeno službou WebSnadno.cz  |  Nahlásit protiprávní obsah!  |   Mapa stránek